...
...
...

söndag 16 mars 2008

PÅSKPYNT

... i Glädjehuset


Så här mossiga gillar jag krukorna.
Vill man ha mossiga krukor,
så kan man ju bara pensla dem
med fil och ställa dem ute!



Jäg älskar fågelbon med små ägg
och placerar dem lite överallt.

Igår hann jag med att rensa hela kryddträdgården från ogräs och vissna växter. Det var så mysigt att få krypa runt på marken och känna doften av våt jord och hitta en liten nyckelpiga. Det är budskap om vårens ankomst!

Mina fyrfota små älsklingar njöt också av att jag var på marknivå och kilade runt mig i sin iver att få mig med på lite bus. Min lilla westie fattade galoppen snabbt och började gräva egna hål både här och där.

Tänk om jag kunde lära henne att gräva hålen
- precis där jag vill ha dem för plantering!

ÖNSKAR ER ALLA
EN RIKTIGT SKÖN PÅSKVECKA!


Andra bloggar om: , , , ,

21 kommentarer:

  1. Man kommer verkligen i påskstämning när man ser dina underbara bilder.
    Stor kram från Hedvig

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga påskdekorationer! Jättefint!
    Visst vore det bra att dressera hunden till att gräva där du vill :D
    Ha en skön söndag!
    Kram
    nina

    SvaraRadera
  3. Ja,her kom jeg i påskestemning..
    Vakkert!!
    Hunden din synes sikkert det er litt merkelig at du graver på helt "feil"steder:-))
    Skikkelig kos påske $ stoor klem fra Randi

    SvaraRadera
  4. Vilka ljuvliga bilder på helt underbara påskdekorationer! Tack för isnpirationen! :) Jag gillar också mossiga och avskavda krukor. Har läst om att pensla med fil - kul om det fungerar. Härligt med en trädgårdsdag! Ha en fin söndag! Kram Karin

    SvaraRadera
  5. Vilket bra tips det där med filen på krukorna det ska jag prova.
    Undrbar bild så som det brukar vara hso dig alltid!
    Ha en bra påskvecka1
    Ella

    SvaraRadera
  6. Tack för dina ord i min blogg , har länge snokat omkring och tittat på dom fina bilderna här. Grät en tår när jag läste om din kisse som blev räddad från lågorna. Du är så fruktansvärt positiv trots det tråkiga med branden i erat hus

    SvaraRadera
  7. Vackra bilder! Önskar dig en härlig påsk, kram!

    SvaraRadera
  8. Patina på krukor (mm!) är vackert. Dina påsk-arr härliga. Inte kommit så långt med påskdekorationerna här hemma än- varken ute el. inne. Fastlagsris bara.... Nu har du inspirerat till mer!;-)

    SvaraRadera
  9. Visst har det varit underbart att få krypa på alla fyra och RENSA! Härligt! "Fyrfotingen"har njutit av utevistelse även hos mig!


    mvh, Anja

    SvaraRadera
  10. Hej
    Jag ska verkligen testa det där men filmjölken, jag har ett stort lager med terrakottakrukor som skulle kunna patineras och bli ÄKTA mossiga.
    Annmarie

    SvaraRadera
  11. Krukorna med de gulablommorna är en fin vårdekoration. Fågelbon gillar jag också.
    Det är jättegulligt. Men, jag har inga själv.
    Toghandel med ägg var roligt. Så roligt att jag ställer mig där på onsdag igen.
    Kramar och ha en riktigt skön påsk om vi inte hörs innan dess.
    Eva Agnes

    SvaraRadera
  12. oh så härliga trädgårdskänsla man får här, det där med filmjölk hade jag glömt, jag ska köra det på några jag har som har dålig patina, ha en underbar påskvecka du med! kram lotten

    SvaraRadera
  13. Jag gillar också mossiga krukor, skall nog "filmjölka" några i sommar.
    Härligt påskigt på din blogg!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  14. Underbara små arrangemang och vackert åldrande krukor.
    Konstigt nog verkar alla krukor i förrådet ha gått i sönder. Det blir till att köpa nya och då ska jag komma ihåg tipset med filen!
    kramar

    SvaraRadera
  15. Så vackra dekorationer!
    Kan knappt fatta att du kryper omkring och rensar ogräs! Här är ju såååå mycket snö än!

    Har missat så mycket av dina vackra bilder så nu blev det som att titta i ett helt album av ljuvligheter för mej! ;o)

    Som att plocka dom bästa pralinerna ur asken Sitter här och mumsar fast med ögonen ;o)

    Ha det fint!

    Kram Monika

    SvaraRadera
  16. Vilka underbara bilder du visar. jag bara älskar bilden på katten - helt fantastisk...handfatet var inte lika kul.....förstår att ni har en del att stå i.

    Ha det gott!
    Ann

    SvaraRadera
  17. Hittade alldeles nyss hit. Fy, vad hemskt med branden! Vilken sagolik tur att ni klarat er allihop! Har själv tre djur och vet inte hur man skulle klara sig om nåt hände... *ryser* Blev alldeles tårögd när jag läste om er lilla älskling.

    Hoppas ni får ordning på allt snart.
    Många kramar!

    SvaraRadera
  18. Vilka fantastiska påskbuketter. Du har en otrolig känsla för form och färg. Otroligt läckert. Ha en bra vecka. Kram!

    SvaraRadera
  19. Och jag önskar Dig en riktigt skön påsk-vecka! Så otroligt vackra bilder du har. Det ger mig sån inspiration och gör mig så glad när jag kommer hit till dig!

    Kram

    SvaraRadera
  20. Saekert blir paasken jaette glad med saana haer paaskdekorationer!
    Haer i tropikerna aer det ju litet svaart att uppbringa en saadan riktigt vaar/paask glaedje. Allt blommar ju foer fullt aaret om. Foer en vecka sedan passerade jag en traedgaard men en fin vitblommande buske och vaerdinnan, som saag min beundran kom ut ur huset och gav mig en stort bunt av blommande branches (ledsen, gloemde vad det heter paa svenska) och beordrade att stoppa dem i vattnet en dag och sedan direkt i jorden - med blad och blommor, saa tar dem sig. Hade svaart att tro det, men, ja, flera verkar redan ha tagit sig - det blir nya vackra buskar i min traedgaard! Saa jag har ett tropiskt vaarglaedje i alla fall!

    SvaraRadera