...
...
...

tisdag 25 mars 2008

BUSVÄDER

VINTERN BEHÅLLER SITT GREPPPhoto: Randi Måhl
FÅNGAD AV FROSTEN


Här råder snökaos.
Och mer snö ska vi få på förmiddagen!
Lastbilar, som inte kommer
uppför backen här, har blockerat vägen.
Och skolbussarna är inställda.
Idag får man nog stanna hemma i alla fall.

Så idag ska jag äntligen ta tag i ett projekt,
som väntat läääääänge på att bli avslutad.

Ibland kan man må bra av att tiden
liksom stannar upp ...

Caught by the frost. - Heavy snowstorm causes problems.
Andra bloggar om: , , , , ,

23 kommentarer:

  1. Stackars lilla blomma - men dom brukar vara starka så den kommer säkert igen. Det hoppas jag våren gör också!

    SvaraRadera
  2. Väldigt vacker bild, hoppas det töar snart. Vad är det för blomma?

    SvaraRadera
  3. Underbart foto på den vackra kungsängsliljan. Såg din bild som visar hur det såg ut för två år sen. Visst glömmer man, men i år är det så bakvänt att kylan kommer nu. Lycka till med projektet!

    SvaraRadera
  4. När planerna ändras är det nästan som att få den inplanerade tiden som en gåva.
    Lycka till med projektet.
    Hälsar
    Birgitta

    SvaraRadera
  5. Jag säger det igen, måtte våren komma snart!

    SvaraRadera
  6. Det är det är jag menar när jag skriver smärtsamt vackert! Snön för med sig vackra bilder. Hoppas ni klarar er från mer busväder. Ha en skön onsdag!

    Kram Karin

    SvaraRadera
  7. Stackars lilla kungsängsliljan! Men en vacker blid blev det :)

    SvaraRadera
  8. Ja stackars lilla blomma. Vilken underbar bild !
    Tänker på er. Jag som funderade på att flytta till Skåne......
    Kram Hedvig

    SvaraRadera
  9. Underbar bild! Jag befinner mig i samma situation här, snökaos.... Om du har lust är du Välkommen in till mig...Utlottning på "pärlduk".
    Kram fr C

    SvaraRadera
  10. Rutmönstert på kungsängsliljan slutar aldrig att fascinera. I din frostiga tolkning blir det ytterligare förjöjt. /Katarina

    SvaraRadera
  11. Usch ja, det är många växter som skadats av det senaste snöfallet och kylan. Såg att päronen var i fara pga kylan i södra Sverige

    SvaraRadera
  12. Vacker bild! Lycka till med ditt projekt!

    SvaraRadera
  13. Vi är några som blivit fångade av frosten. Trots detta är dina bilder väldigt talande och vackra.
    Karlsfälts går ligger utmed landsvägen och är gul med två torn på varje sida.
    Den ska du nog kunna se.
    Nu ska jag fika med äggkorg. Tack för receptet.
    Kramar Eva Agnes

    SvaraRadera
  14. Usch, har ni SÅ mycket snö...inte kul!

    Här är det nästan barmark igen, men det vet man ju inte hur länge det varar...

    Otroligt vacker bild :)

    Kram, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  15. Har köpt en sådan blomma i kruka, vågade inte sätta ut den än, men alla blommor har vissnat och den ser så ledsen ut, kanske ställer jag ut den en stund på dagen, dina bilder är bedårande som alltid...Kramar

    SvaraRadera
  16. Åh, jag fångade min första kungsängslilja tidigare i veckan men den hade inte hunnit slå ut så vackert än. Nu är den gömd i snön.

    SvaraRadera
  17. Mycket talande och förtjusande foto.
    Jag har också tappat tålamodet, vill ha vår NU.

    SvaraRadera
  18. Sååå vackert! Jag lider med er när jag läser om all snö och busväder som ni drabbats av. Men visst är det hopp om vår nu igen...
    Kram Ninni

    SvaraRadera
  19. Ja tänk vad en försenad vinter kan ställa till med besvär...

    SvaraRadera
  20. Så många vackra fotografier du har här i din blogg!!

    SvaraRadera
  21. Kungsängslilja. Har försökt få den att trivas men den är så förnäm av sig, gillar inte sällskapet..
    Här uppe blåser det kallt kallt idag. Matar fåglarna idogt och täcker snödropparna. :-) Bättre det är kallt nu än i sommar. Kram!

    SvaraRadera
  22. Vacker bild!
    Jag minns när det var så kallt att de ställde in skolan. ett sånt där härligt minne från högstadiet då man plötsligt fick en fridag, att göra vad man vill, gå hem och dricka varm choklad och läsa...(oj, vilken partytjej jag måste ha varit...) Men det är något visst med oväder och inställda bussar, det ruskar om i schemat och man får små frihetskänslor..
    kram Helena

    SvaraRadera
  23. Hittade inte din ordlösa bild, kanske du inte deltog idag?
    Men den här bilden är helt underbar...vackert att se vattnet strila i förgrunden på blomman!

    SvaraRadera