...
...
...

torsdag 20 mars 2008

PÅSKPYNT

Foto: Randi Måhl
MERA FYND
Dessa glittriga och kitchiga påskägg
i underbara pasteller, hittade jag hos Indiska i Malmö.
En förpackning om sex ägg kostar bara 20 kronor.
Nu ångrar jag att jag inte köpte flera!

Man kan börja undra om det inte är Julafton
istället för Påskafton på lördag.
Idag ligger det där vita täcket på marken igen!!!
Jo, jo ... visst är det vackert -
- men jag är inte mottaglig för julkortsbilder nu!
Jag vill kunna njuta av alla vårblomster,
som kämpar under den vita massan.

Det är ju det som är PÅSK!
Att få plocka in vårblommorna och fylla
rummet med vårfärger.
Nu ligger de där, helt dolda under täcket
utan att få visa upp sin skönhet för oss.

FÅR DET VERKLIGEN GÅ TILL SÅ HÄR?






Andra bloggar om: , , , , , ,

11 kommentarer:

  1. Dina Påskbilder är så underbara ! Ja man tycker synd om dom stakars blommorna som kämpar med kylan och snön.
    Önskar dig en skön Påsk !
    Stor kram från Hedvig

    SvaraRadera
  2. Ja det känns inte så bra..men jag ser att solen har smält det mesta av snön (här) så nu letar de små liven sig upp till ljuset och värmen igen..underbart!
    Stor påskkram
    Mia

    SvaraRadera
  3. Vill önksa dige ne unerbar påsk!
    Kram Ella

    tips på en länk i påsktider du kanske har sett den förut tycker den är så gulligt gjord.

    http://samorost2.net/plantage/

    SvaraRadera
  4. Vilka underbara ägg! Hoppas du får en glad påsk! Kram

    SvaraRadera
  5. Vilka fina ägg :)

    Hoppas att du får en trevlig påsk!

    Kram, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  6. Vilka läckra ägg! Besticken du köpte var också snygga. Såg dem i deras reklamblad o tyckte att "mm, dom kanske jag vill ha" o nu tycker jag ännu mer att jag vill ha dem!!
    Glad påsk!!

    SvaraRadera
  7. Läckra färger, rosa och grönt. Jättefräscht!
    Ja, verkligen trist för er med snö nu, hoppas det inte kommer mera.
    Ha en skön påsk! Kram Ninni

    SvaraRadera
  8. Fina fynd du har gjort! Både besticken och påskäggen är underbara - för att inte tala om dina bilder! Hoppas att du får en skön påskhelg. även om vädret inte känns särskilt vårlikt just nu. Kram Eva

    SvaraRadera
  9. Härliga ägg! Och vilka fina bestick du hittat på Rusta??!! Ibland kan man verkligen göra fynd *lycka*

    Jättefin blogg du har och superduktig fotograf ser du ut att vara!

    Glad Påsk - från ett soligt men kallt norrland.//Z

    SvaraRadera
  10. NEJ!! Jag tycker också att så här får det INTE gå till. Mina fina blommor som stod där så fint i rabatten ser ut som en snökulle och jag vet inte om man gör det värre om man börjar krafsa fram dem. Ett klematiskott på en buske som jag trott vara död har också visat sig och vad gör man nu med den annalkande snön. Jag bäddade så fint med fiberduk och grangrenar. Hoppas nu inte att jag bryter av det i min iver att skydda det. Vilket fynd du gjorde, både med besticken som var jättefina och påskäggen. Det är väl så att ibland har man ögonen med sig. Kul!! Ha en skön kväll!! Kram!

    SvaraRadera
  11. Jodu det känns som om allt är helt "ännavänt" med väderleken, nu har vi snön som vi skulle haft till jul!
    Gillar dina påskägg! Härliga!
    Påskkramar
    nina

    SvaraRadera