...
...
...

fredag 14 mars 2008

NEJLIKOR

... får mig att tänka på Erik Johan Stagnelius:

Fort, tillred vår brudsäng med nejlikor
våren
skall henne beså.


Foto: Randi Måhl


Den här helgen ska jag rensa ogräs. Det är superkul, nu när marken är så våt. Man drar bara lite i ett strå och ett helt rotsystem följer så villigt med – härligt. Vips - så är skottkärran full och man känner sig så duktig.

Den milda vintern har medfört att ogräset brett ut sig och tagit plats i alla rabatter och grusgångar, så inte blir jag sysslolös den här helgen.

Om det nu inte skulle bli sol och varmt, så har jag införskaffat ett rejält regnställ på Lantmännen. Jag känner mig alltså rustad för att ta en dust med ogräset oavsett vädret.



KÄRA BLOGGVÄNNER
JAG VILL TACKA ER ALLA

FÖR DE UNDERBARA KOMMENTARERNA.
ÖNSKAR ER ALLA EN RIKTIGT SKÖN HELG.

Andra bloggar om: , , , , ,

15 kommentarer:

  1. Vilken härlig bild.
    Ja man ser hur ogräset har spridit sig under den varma vintern. Det blir lite att göra här hos oss också.
    Trevlig helg önskar Hedvig

    SvaraRadera
  2. Så ljuvligt med nejlikor! Usch jag fasar för ogräset där hemma men efter att ha läst dina muntra ord blev jag genast på lite bättre humör. Klart det är nu ogräset ska tas! ;) Jag hoppas du får en helg med härligt vårväder. Trevlig helg! Kram Karin

    SvaraRadera
  3. Jag väntar nog med att rensa ogräs och tar itu med att skotta lite snö istället. *s*

    SvaraRadera
  4. När du beskriver det sådär så har jag också lust att ge mig ut och rensa ogräs :)
    Bilden är ljuvlig..den skulle jag vilja ha som stor plansch i sovrummet eller i vårt mellanrum..som är ett mysrum att bara njuta i..!
    Stor kram!
    Ha en bra helg!!!
    Mia

    SvaraRadera
  5. Vackert foto!
    Ja, tänk att till och med ogräsrensning kan var trevligt på våren när man är full av energi.
    Ha en skön helg och hoppas du slipper använda regnstället.
    Kram Ninni

    SvaraRadera
  6. hej randi! vilket foto mmmmmmm! det låter som dina ogräs lever farligt i helgen, bra idé nu inna de har tagit öveer...kram lotten

    SvaraRadera
  7. Ja, ogräset har verkligen haft fest denna vinter. Det är ett digert arbte vi har framför oss! Trevlig helg! /Katarina

    SvaraRadera
  8. Åh tack så mycket. Ja himlen var verkligen helt underbar den kvällen, fick flera foton som förmodligen kommer dyka upp lite titt som tätt :) Hoppsa du får en trevlig kväll du med!

    Vacker bild, som vanligt när man kikar in här :)

    SvaraRadera
  9. Vilken UNDERBAR bild :)

    Kram & trevlig helg!

    / Jenny

    <3

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Underbara bilder du har! Tack för kommentar hos mig, ha en riktigt skön helg ;o)

    SvaraRadera
  11. Ha en härlig dag ibland ogräsen! Och vi får en macro-bild av ett ogräs i regndisets motljus?
    Jag åker snart till "landet med en meters snödjup"
    Ha en fin helg
    Kram
    Solveig

    SvaraRadera
  12. O, vilken läcker bild (igen)! Njut av att vara ute! Jag skickar litet sol norrut :-D

    Kram,
    Elina

    SvaraRadera
  13. Jag totalt älskar dina bilder!!! Du är så duktig!!!

    Det är verkligen en njutning att få ta del av allt vackert du bidrar med. Tack för det!!

    Jag har tänkt mycket på er och hur ni har det efter branden och efter vad man ser på bildernadu visar så förstår jag att det är mycket att göra och att det är jobbigt att se allt.

    Jag önskar er all styrka mitt i allt detta att ta beslut och planera renovering etc.

    Ogräs ja....ser kirskålen komma smygande och det är ju nu man ska ta den, innan den blir för stor... Får nog också ge mig ut... :-)

    Önskar dig en skön helg i rabatterna.
    Kram Willewira

    SvaraRadera
  14. Lycka till med matchen mot ogräset, och ha dig en riktigt bra helg!
    Stora kramar Ella

    SvaraRadera
  15. Vad härligt att du ser så positivt på att rensa ogräs! Det brukar inte vara så lockande direkt....Men visst är det skönt att vara ute allra helst om man har riktigt bra kläder. Fin bild! Kram/ eva

    SvaraRadera