...
...
...

fredag 7 mars 2008

PRAKTIKALITETER


Först nu har jag tittat på förödelsen.
Visar ett par bilder.
Det är enbart mittpartiet på huset,
som är helt brandskadat.

Övriga huset var "bara" rökskadat och
saneringteamet har nu gjort underverk
på bottenplanet, men övre planet återstår.
Och jag har inte tillgång till min arbetsplats.







Nu måste jag börja tänka positivt och kreativt.

Vilka tapeter ska jag ha?
Hur ska toaletten se ut?

Vill jag behålla vitt och beige i sovrummet?

Och så vidare ...
men visst går jag fortfarande omkring och kollar att det inte luktar brand. Och att det inte kommer ut rök från någon vägg!
Men det går väl över snart det också.



TACK ALLA SÖTA RARA FÖR
ALLA GULLIGA OCH OMTÄNKSAMMA
KOMMENTARER JAG HAR FÅTT!
NI SKA VETA ATT DE VÄRMER GOTT NU



23 kommentarer:

  1. DEt blir ju en hel del att fundera på! Tänk vilken liten makt man har mot eldens framfarande....
    Tur att det går bra med saneringen!

    Önskar dig en skön helg, kram!

    SvaraRadera
  2. Vilken förödelse efter en brand, jag blir helt matt.. förstår att det är mycket att tänka på nu och att planera. Skönt för er att det går så fort och att du känner att det redan händer saker.. hoppas lilla katten mår bra nu, tänker på dig och de dina..Kram Monica

    SvaraRadera
  3. Vad hemskt att se förödelsen.Du verkar så stark och full av energi till tross för allt som du har varit med om. Ja varför inte ändra på färger när du först ska göra om ? Ta dig en tur till Köpenhamn eller Stockholm.
    Kram Hedvig

    SvaraRadera
  4. Lite tur i oturen då med andra ord att en del delar kunde räddas. Men jag lider med dig - det kan verkligen inte vara roligt att drabbas av en brand i hemmet. Stället där man har typ hela sitt liv...

    SvaraRadera
  5. Vilken mardröm!! Men mitt i allt elände verkar du ju ändå ha hoppet uppe! Erat hus kommer att bli som nytt, vilken tur att det går att återställa. Och vilken tur att de hade värmekamera så att lilla kissen kunde hittas och räddas!

    SvaraRadera
  6. Men hjälp, det var ingen liten brand! Så hemskt, men vilken tur att ingen människa eller djur kom till skada!! Å vilken tur att flera rum ändå kunde räddas... Förstår att det blir många beslut som måste fattas nu kring inredningen. Hur du än gör kommer det bli toppenfint, det är jag helt övertygad om!!!

    Hoppas ni kan få en skön helg trots allt! Stor kram från Jenny

    SvaraRadera
  7. Ingen rolig syn! Fruktansvärt! MEN! Kreativa du får nu fullt utlopp - ocg DET bli roligt!

    mvh, Anja

    SvaraRadera
  8. Ja nog har du att tänka på.
    Men vilken tur att ingen kom till skada, materiella ting går ju att ersätta. Ha det så bra som det går i helgen.
    En tröstande kram från Bitte

    SvaraRadera
  9. Men lilla Pus-gumman då...va skönt att de hittade henne och tänk att hon fick syrgas..så söt hon var i den rosa filten! Kom på att jag inte varit in till dig på ett tag och så får jag se att det brunnit och hjärtat åkte upp i halsgropen..puh..Vilken tur att det gick så bra som det gick!..Skönt att det inte blev så stora skador och att ni snart får tillbaks ert hus i ordning ganska snart! skönt att köket var intakt oxå så ni kan bo där under tiden! Ha en bra helg! Kramar från Signe (och lill-signe:)

    SvaraRadera
  10. Vilken mardröm...jag blev helt tårögd av att läsa om branden..Och vilken tur att lilla missen klarade sig också..ni hade en riktig tur i oturen..usch, bränder är fruktansvärt...och vilken förödelse...
    Hoppas att allt ordnar till sig nu, materilistiska saker går ju som tur är att återställa..verkligen skönt att ingen människa/djur tog skada.
    Stor kram vännen!!!
    Mia

    SvaraRadera
  11. Men herregud vad har hänt! Jag får gåshud när jag jag läser det du skriver. Hoppas ni får ordning på saker och ting. Vilken mardröm!
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  12. oh vad jag har tänkt på dig och lila pus....så sötnosig!ja, visst det är bra att du ser möjligheter av detta, konstigt nog har jag skrivit en rolig historia idag om det...hur började branden? jättekram lotten

    SvaraRadera
  13. Ramlade in på en länk från annan blogg igårnatt (klarar inte att läsa allt jag vill) och höll på ramla av stolen när jag läste om bedrövelsen!
    Det var svårt att somna sedan.

    Tur att du är en positiv och kreativ människa Randi och kan vända det hemska och jobbiga till något med möjligheter!

    Önskar er alla, både två och fyrbenta, en så skön helg som det bara går, mitt i eländet!

    Ninnie (Ramlösaversionen)

    SvaraRadera
  14. Så ille å høre at du har hatt brann i huset! Det var herlig å høre at pus ble reddet og lever i beste velgående. Det er virkelig noe med disse kattene og ni liv (¨,)

    SvaraRadera
  15. Kikar in och säger hej, gillar din blogg och jag måste komma tillbaka. Ha en underbar helg..
    KRAMIZZZZZ

    SvaraRadera
  16. Du ska veta att jag tänker på dig i bedrövelsen, Randi. Så skönt att ni har klarat er och att materialskadorna är begränsade. Vet man vad som utlöst branden?
    Det känns också som om du har kraften och energin kvar, du är stark! Nu får du plocka fram hela ditt kreativa jag och återställelsen blir perfekt! Det kommer bli så fint! Hoppas katten mår bra!
    Önskar er en skön helg!
    Många kramar
    nina

    SvaraRadera
  17. Jag blir så imponerad över att du klarar av att se det från den positiva sidan! Det är en bra förmåga. :) Det ser fruktansvärt ut i mina ögon. Tänker på dig! Hoppas den här helgen blir bättre.

    Kram Karin

    SvaraRadera
  18. Skickar tankar, medkännande och framför allt en STOR kram till PUS...... fick tårar i ögonen....bilden på PUS i det rosa täcket är underbar, fantastiska brandmän som kunde rädda henne! Hoppas nu att du har kraft att ordna till allt till det bästa!
    Kramar från C

    SvaraRadera
  19. Fy vad hemskt! Vet ni vad det berodde på att det började brinna? Hemskt det ser ut men skönt att det verkar gå hyfsat fort att sanera. kram!

    SvaraRadera
  20. Det måste vara bland de värsta saker som kan hända ens hem - brand! Huga vilken mardröm. Jisses va skönt att ni alla klarade er.

    Lycka till med kommande jobb!

    SvaraRadera
  21. Huff,dette er jo marerittet for alle..Bra at dere kan bo der tross alt.
    Midt i elendigheten kan det jo være på sin plass og kjenne etter om du skal forandre litt da:-)
    Så trivlig helg som mulig til deg..
    Stoor klem fra Randi

    SvaraRadera
  22. Vilken tur att en del av huset är intakt!!Och att NI och katten mår bra,efter omständigheterna!!
    Mycket att tänka på framöver..hoppas att flyter på bra så ni kan gå vidare.
    Ha det/Merja

    SvaraRadera
  23. Jag fick höra idag på ett möte med trädgårdssällskapet att det brunnit hos dig!!! Jag läste om katten i tidningen men hade ju ingen aning om att det var din.... Jag blir alldeles chockad!!! Vilken förödelse!! Hoppas att du kan koppla ifrån alla "tänk om" och vända detta till nåt positivt, vilket jag tror att du om nån kan!!! Jag tänker på dig! Kram Carina (trädgårdsnörden du vet)

    SvaraRadera