...
...
...

söndag 23 mars 2008

ATT SKÄMMA BORT

Jag tycker om att skratta, fantisera, skapa och
skämma bort mig själv -
men allra helst mina nära och kära.

Jag menar då inte, att det måste vara exklusiva presenter,
en helg på ett SPA, biljetter till operan eller liknande.

Nej, jag tänker mer på små spontana och vardagliga saker,
som överraskar utan att vara pretentiösa.

Som till exempel att överraska Någon med att servera
något extra till frukosten en söndags morgon.

Och det var precis vad jag gjorde i morse.
Jag serverade den här Ägg-korgen med lite godis till.



Vill du själv skämma bort någon med en Ägg-korg?
Det är superenkelt och kräver inget annat
än det man redan har hemma.
Gör så här:

  • Sätt ugnen på 175° varmluft
  • Ta en skiva toast ur frysen.
  • Tina den i micron och skär bort kanterna
  • Tryck ner den mjuka och varma skivan i en muffins-form, som är penslad med smör.
    (Det är enklast att forma skivan när den är varm.)
  • Knäck ett ägg och häll ned det i formen.
  • Häll över en tesked grädde.

  • Grädda tills ägget stannat - ca 10 minuter.
  • Servera med en klick stenbitsrom
Andra bloggar om: , , , , , , ,

31 kommentarer:

  1. Mmm, ser gott ut :)

    Kram, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  2. mmm... mums!

    Jo, nog är vi på rätt ställe denna påsken! Och vädret är så härligt!
    I dag har det varit några minus, ett tunt snölager och strålande sol!
    Och så är ju landskapet här så otroligt vackert.

    Kram
    Cattis

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset, men jag är en katastrof i köket haha! ;)

    http://www.bimboboy.com/blogg

    SvaraRadera
  4. Hej
    ja det är väll roligt att få skämma bort sina nära o kära i bland...äggkorgen var ju bara så mysig , det måste jag testa..Såg att jag inte hade länkat din mysiga blogg ,hoppas det är ok att jag gör det
    kraaam

    SvaraRadera
  5. woow...så underbart det ser ut!!
    tackar tackar för receptet, måste testas!!!!

    __♥♥_♥♥
    _♥♥___♥♥
    _♥♥___♥♥_________♥♥♥♥
    _♥♥___♥♥_______♥♥___♥♥♥♥
    _♥♥__♥♥_______♥___♥♥___♥♥
    __♥♥__♥______♥__♥♥__♥♥♥__♥♥
    ___♥♥__♥____♥__♥♥_____♥♥__♥
    ____♥♥_♥♥__♥♥_♥♥________♥♥
    ____♥♥___♥♥__♥♥
    ___♥___________♥
    __♥_____________♥
    _♥____♥_____♥____♥
    _♥_______o_______♥
    _♥_____=___=_____♥
    ___♥_____W_____♥
    _____♥________♥
    _______♥♥♥♥♥♥
    ~~~*GLAD PÅSK*~~~
    Önskar Millan!!!!

    Kram♥

    SvaraRadera
  6. ovanligt och det låter underbart! JAG HÅLLER MED DIG TILL FULLO, ATT GÖRA NÅN GLAD UTAN ATT FÖRVÄNTA SIG NÅT ÅTER, DET ÄR HÄRLIG OCH ÄRLIG VÄNSKAP/KÄRLEK! kram till dig du kloke goe! lotten

    SvaraRadera
  7. Åh, det ser läckert ut och vilken vacker bild! Himla fint drivhus du visade i inlägget nedan! Ha en fortsatt fin påsk! Kram :)

    SvaraRadera
  8. Åh vilket bra tips, tack!
    Det ser både gott ut och verkar superlätt att göra!
    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  9. Så härligt med enkla recept och detta låter som mycket gott!

    mvh, Anja

    SvaraRadera
  10. Vilken fantastisk frukost du har dukat upp. Tror min man hade uppskattat en sådan frukost. Bilden var också underbar som alltid.
    Stor kram från Hedvig

    SvaraRadera
  11. Vilken lyx!
    Ser underbart gott ut!
    Dina bilder är som vanligt fantastiska!
    Ha en mysig dag!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  12. MMMM så så godt ut, og så flott det ble!
    Kjempe smart, kan tenke meg at de som fikk denne ble kjempe glad, og som du sier, det er de små tingene som vi blir gladest for....

    SvaraRadera
  13. Vad gott det ser ut! Och enkelt att göra i morgonstunden :) Om jag skämmer bort? Japp - har ju skämt bort familjen med god mat hela helgen :) Döttrarna sa att det är tråkigt med vardag för på tisdag blir det väl köpe-pytt-i-panna igen... :) Ha en bra annandag påsk :)

    SvaraRadera
  14. Oj, dette skal eg prøve ein gong! Det ser skikkelig lekkert ut! Og eg elskar egg til frukosten!

    SvaraRadera
  15. Mmmmmmmm! Så gott!
    Det måste jag pröva till mig själv.
    Kramar Eva Agnes

    SvaraRadera
  16. Läckert det ser ut! Den som vaknade till en sådan underbar frukost blev väl lycklig!
    Önskar dig en fortsatt skön annandag Påsk!
    Vacker present du fått av dina barn!
    Kram
    nina

    SvaraRadera
  17. Du, det ser jätteläckert ut! Och enkelt...går att klara av även i mitt kök med gasugn som inte är som andra. Tack för receptet.
    Hoppas att påsken varit skön för dig, vi har haft en bra men lite kortare påsk än er därhemma. Och varmare verkar det som...
    Kram Ninni

    SvaraRadera
  18. Åhh...vilket godis DU bjuder på!!
    Tänk att bli väckt av detta...mmm!
    Jag känner att jag måste testa ngn.gång, skulle sitta fint med lite poäng..;)
    Underbar bild!!
    Ja, ägget var gott, ganska sött också, men inget slår nog Marabou, som jag helst inte äter..:)

    Hoppas påsken varit precis som du önskat, trots snön.
    Massa varma kramar till dig denna magiska måndag

    SvaraRadera
  19. Glömde...vilken underbar present du fick av dina barn!
    Jag kände verkligen "vill ha" begäret vakna!

    Kram igen!

    SvaraRadera
  20. Oj, så många härliga inlägg att läsa igen! Njuter av dina underbara bilder som alltid...

    Dina fyndade bestick, hade du hittat dom på Rusta i Ystad?!? Jag var nämligen där och letade för ett par veckor sedan men då fanns det bara i rosa och grönt... De är ju såååå fina! Vill också ha!!! :)

    Vilken lyxig och smarrig start på dagen! Det ser och låter sååå gott!

    Ha en fortsatt skön dag!

    Försenade påskkramar från Jenny

    SvaraRadera
  21. Ser gott ut!
    Ska nog testa det någon gång1

    /Caroline

    SvaraRadera
  22. Det lät verkligen gott med äggkorgen och bilden, å sagolik som vanligt! Men, är det din misse, har ert hus brunnit ngn gång? Stackars liten, men tur han fick syrgas... har för mej nu när jag skriver att du har nämnt det ngn gång tidigare... hoppas påsken varit skön! Mari.

    SvaraRadera
  23. Så vackert... och så piffigt!!! Visst är det de små tingen som ger guldkant! Hoppas allt är väl med dig - kram Annie

    SvaraRadera
  24. Tusen tack för recepetet! Det ska jag testa och skämma bort någon med.
    kram

    SvaraRadera
  25. Oj, det låter ju jättegott!! Verkar förvånandsvärt okomplicerat att göra. Det måste jag nog prova på. Tack för tipset. Hoppas att du inte är insnöad. Häruppe i nordvästskåne blev det inte så farligt som man trodde, mest regn. Ha en bra vecka. Kram!

    SvaraRadera
  26. Ser riktigt gott ut, det måste jag prova någon dag! Mysig blogg // Chie

    SvaraRadera
  27. Vilken härlig lyx! Absolut ska man unna varandra sådana frukostar. Ska aboslut testa att göra sådan ägg någon gång.

    Ha en fin vecka! Kram Karin

    SvaraRadera
  28. Morning Randi!
    Kanske har du kört förbi morfars gård om du bor nära St Herrestad...?!
    Den heter Karlsfälts gård och hans initialer AG finns på framsidan.
    Nuvarande ägare har sina på andra sidan...
    Kramar
    Eva Agnes

    SvaraRadera
  29. Du á meg så lekkert..
    Håper du har hatt en fin påske,og at det går fremover med huset..
    En pris venter deg hos meg..
    Super dag & stoor klem fra Randi

    SvaraRadera
  30. Hallå igen, det var ett tag sedan!
    Äggkorgen ska jag absolut prova på! Låter som mycket gott!
    Kram!

    SvaraRadera
  31. Vilket utmärkt tips!!!

    SvaraRadera