...
...
...

lördag 22 mars 2008

PÅSKAFTON

Ja, men man skulle kunna tro att det är julafton.
Landskapet är klädd i vinterskrud.
Visst är det vackert, men det är ju vårskrud som gäller nu.
Det är ingen ordning på Vädret nu för tiden.
"Annat var det förr - när jag var barn!"




Jag har länge önskat mig ett minidrivhus på ben.
Döm om min förvåning när barnen kom
och överraskade mig med det här stora paketet.

Naturligtvis står det nu i Glädjehuset.
Men vem, som ska få flytta in har jag ännu inte bestämt.
Det ska man kvalificera sig för.
Man måste vara lite ömtålig och delikat
för att få åtnjuta denna förplägnad.
Såklart!
Och dessutom vacker -
eftersom man blir placerad precis mitt i blickfånget.



Passar också på att visa min vällingklocka,
som förstås är dekorerad med rosor.
Den fyller en viktig roll i vårt sommarliv.

Tomten är stor och folk har en tendens att
försvinna iväg, när det är dags för kaffe eller mat.
Sker det bara hos mig?
"När ska vi fika?"
"När serveras lunchen?"
Hör jag ofta - men när det är dags,
så är alla som bortblåsta.

Då plingar jag i klockan tills
Gladorna flaxar iväg och skriker.
Så har man inte hört klockan,
så missar man i alla fall inte fåglarnas skrik!

Nu ska jag gömma påskägg med godis i.
Sen är det dags för påska-maten!!!

HOPPAS NI HITTAR ERA
VÄLFYLLDA PÅSKÄGG!

Önskar er alla en riktigt skön påskafton!
Andra bloggar om: , , , , ,

20 kommentarer:

  1. Jag har faktisk ätit lite påskgodis.
    Jag har också ändrat färg på min blogg. Nu är den i grått och svart.
    Vad tycker du om det ?
    Ha en fortsatt trevlig påskhelg.

    SvaraRadera
  2. halojvännen! vilken underbar gåva från barnen! åh ängel som sitter därner, sååååå söt! jag har en koklocka som jag skräller här i radhusområdet, det missar ingen, haha! ha en hälig fortsättning, ch visst var det annat för, hihi!kram lotten

    SvaraRadera
  3. Vilken fin present! Jag har en EXAKT likadan ängel som du :)

    Dessutom så har jag också en "vällingaklocka" dock grön, tror jag ska måla den...förslagsvis VIT ;)

    Jag fick mitt favoritgodis av mina föräldrar ikväll...VIT Toblerone!!!

    Kram, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  4. Oj, nu har jag inte tittat in på länge hos dej märker jag. Dina bilder som är så underbara, måste lägga in dig på min länklista så jag inte missar något, om det är OK?
    Glad Påsk, hälsar Helena

    SvaraRadera
  5. Vilket underbart drivhus!! Vilka snälla barn.
    Glad påsk på dig.
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  6. Hi! I love that bell! That could have been an entry too at the Photojunt theme! Anyways, the one there is great too!

    SvaraRadera
  7. Found you at photohunt!
    I just wish that I could learn your language someday so that we could be real friends.
    Happy Weekend!

    SvaraRadera
  8. Vilket undebart drivhus, vilken härlig present.
    Jag skulle också vilja ha ett har sett ett stort i zink som skulle passa hamma hos mig.
    Ha det fortsatt bra under påsken!
    Ella

    SvaraRadera
  9. Vi venter visst tolmodig både du og jeg, men våren kommer den tilslutt.....

    Ha en fortsatt god påske, og lykke til med jakten.....Nydelige bilder som vanlig her hos deg!

    SvaraRadera
  10. Så koselig presang å få da..
    Nydelige bilder som alltid Randi:-)
    Fantastisk bjelle..og supersmart:-))
    Solen skinner,men det er virkelig kaldt!!Vil ha vååår..
    Fortsatt deilig påske & stooor klem fra Randi

    SvaraRadera
  11. Helt bedårande drivhus! Var har dina barn inhandlat det? Vill ha!!!!!
    Ha en god fortsättning på påsken/ Liv

    SvaraRadera
  12. Wow, vilken underbar påskpresent! Helt ljuvligt. :) Och vällingklockan - så söt och praktisk. Vi har ingen tradition med påskägg (ges enbart till barnen)och påskpresenter så själv har jag fått hålla tillgodo med lite godis. Inte dumt det heller. :)

    Ha en fortsatt fin påskhelg! Kram Karin

    SvaraRadera
  13. Rara barn som kommer med såna vackra gåvor :o)

    Hoppas den goda påskamaten smakade och att alla ägg är återfunna!

    Fortsatt skön påsk!

    Kram

    Monika

    SvaraRadera
  14. Vilket underbart vackert drivhus. Den är helljuvlig bara som den är, riktig ögongodis!!

    Visst är det konstit påskväder. Vi har okså en massa snö här. Jag hoppas innerligt att mina buxbon plantor klar av nattens -11 grade i sina små krukor som jag han få ner dom i förra helgen.
    Dina trädgårds spöken var då otroligt rolgt trädgårds inslag....;)

    Ha en fortsatt go påskhelg!

    Kram Nina

    SvaraRadera
  15. hejsan goa kompis!
    Hoppas din påsk varit lugn, skön och kreativ. Ska bli spännande att se vad du sår i det vackra lilla drivhuset - som ett smycke! och tänk att ha ett Glädjehus! Underbart namn!
    Kram

    SvaraRadera
  16. Vilken underbar gåva!
    Helt bedårande växthus... "Vill-ha-känslan" infinner sig direkt i magtrakten:)
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  17. Åh vilken fin present, har du också fyllt år. Jag har också funderat på en vällingklocka till landet, det är praktiskt eller hur, så slipper man ropa.
    Hoppas du haft en skön påsk i vintervädret. Kram på dig /Bitte

    SvaraRadera
  18. Konstigt att vädret kan skilja sig åt så från ena sidan av Skåne till den andra. Ni har verkligen fått tillbaka vintern hos er.
    Vilken present! Vilka härliga ungar!
    kramar

    SvaraRadera
  19. Vilka underbara barn!!!!!! Tänk om mina skulle också växa upp till lika påhittiga älsklingar... klockan var också ljuvligt vacker. och bilden likaså. såklart : )

    SvaraRadera
  20. Vi ringer in till varje mål med en guldklocka. Vi har en med behaglingt pling för inomhusbruk och en med kraftfull klang som används när barnen är ute - hela kvarteret hör vår matklocka då :-)

    SvaraRadera