...
...
...

tisdag 18 mars 2008

ÅRETS FÖRSTA SNÖ

... och förhoppningsvis enda.

Foto: Randi Måhl
Ros: Ilse Krohn

I NATT KOM VINTERN PÅ BLIXTVISIT
LÄMNADE SITT VISITKORT PÅ MARKEN.
VÄNDE I DÖRREN OCH FÖRSVANN.


Tänk så vårligt och skönt det var innan.
Njöt av att få mark-kontakt.
Kände mig duktig när skottkärran fylldes med ogräs.
Till och med träningsvärken kändes skön.

Satt på trädgårdsbänken och njöt av vårsol och Latte.
Drömde om nya, djärva projekt, som aldrig blir av
och bara njöööööt av Nuet.

Idag var det dunjacka, micro-underställ,
vantar och mössa som gällde.

MAN SKA ALDRIG TA NÅGOT FÖR GIVET
- VILKEN TUR ATT JAG NJÖT IGÅR!


Andra bloggar om: , , , ,

10 kommentarer:

  1. oh randi du är så klok och dina bilder snillrika...visst det är livets stora gåta...att lära sig att tillåtas njuta.kram lotten

    SvaraRadera
  2. Vad härligt du har fångat vintern..! Ja, jag håller med. Man får passa på att njuta (även om jag älskar våren så hade den tillfälliga snön sin charm)..det var sagolikt vackert..träden var täckta av snö och himlen klarblå...Jag förevigade också detta "ovanliga tillståd" av naturen..snöklätt..
    Ha en skön påskvecka vännen!
    Mia

    SvaraRadera
  3. Minns inte mera hur jag kom in på din blogg men du har fantastiska bilder o du har en otrolig förmåga att skriva just detdär "djupa" som man inte får fram själv med ord. Att titta i din blogg med alla dessa underbara bilder gör att jag slappnar av o bara njuter o glömmer tid o rum. Väldigt tråkigt med branden men som tur klarade ni er o er lilla katt!! Jag skulle gärna vilja länka dig i min blogg om jag får, säg till om du inte vill.

    SvaraRadera
  4. Vackra bilder och text! Här mår man bra! Krtam!

    SvaraRadera
  5. Du formulerar dig så bra, och dina foton är underbara :)

    Kram, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  6. Hoppas vi snart får njuta av riktigt vår!

    SvaraRadera
  7. Vackra bilder.. jag njuter och visst känns det härligt att man njöt och var ute när det var fint väder.. blev t o m lite rosig på kinden.. men den har bleknat nu när jag ligger dålig.. men minnet lever =).. kramiz

    SvaraRadera
  8. Underbara bilder. Jag man måste njuta när man kan, man vet aldrig vad morgondagen blir.
    Kram Hedvig

    SvaraRadera
  9. Ja, den där snön kom som en chock. Jag gillar snö i vanliga fall men har vi haft en hel vinter utan så behöver den inte komma nu...
    kramar

    SvaraRadera