...
...
...

fredag 21 mars 2008

SNÖKAOS

VI RUSTAR OSS FÖR SNÖ-OVÄDER

Vi har satt igång oljepannan för första gången den här vintern. Klass2 varning är utfärdad, så nu får man följa väderleksrapporterna noga. I natt ska vi få snö och hård vind, vilket ökar riskerna för drivbildning här hos oss. Hoppas, hoppas att ALLA prognoser är totalt fel!

Så idag passade vi på att göra Konstrundan på Österlen och det märktes att många stannat hemma. Det var inga köer vare sig på vägarna eller gallerierna. Trist förstås för arrangörerna!


GULD & PASTELL
Nu får man väl stanna hemma istället och
njuta av påskmaten och pyntet.
Nya Vakre Hjem ligger också och väntar -
så inte behöver man ha tråkigt bara för att man
inte kan gå ut och rensa ogräs.

Jo - förresten - lite tråkigt blir det nog...

De här vackra äggen hittade jag hos
min favvo-butik - BOUDOIR i Ystad.
Det var 50% rabatt och de hade kostat 50 kronor/st.
Tänk att jag gjort ett Fynd till!
Det tar sig!

Här är kylskåpet laddat, så det går ju ingen nöd på oss.
Får väl ställa mig vid spisen och experimentera lite.
Har hittat massor av spännande påsk-recept, som jag vill testa.
Hoppas bara att inte elen försvinner!!!

VAR RÄDDA OM ER!

Andra bloggar om: , , , , , ,

12 kommentarer:

  1. Synd med vädret...

    Fina ägg du köpte, den butiken måste jag besöka! Vet du om Grevinnans Butik har öppnat i Ystad än ? Jag har ju tidigare handlat hos dem i Kivik.

    Kram, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  2. Jenny:
    Ja - det måste du. Boudoir ligger på Gå-gatan mitt emot systemet.

    Grevinnans Butik & Inredning har nu öppnat i Ystad:

    Stora Västergatan 30
    www.grevinnansbutik.se

    Jag har inte varit där än. De har bara öppet torsdag-söndag.

    Kram Randi

    SvaraRadera
  3. Ja vi får verkligen hoppas att prognosen är fel denna gång. Det känns lite tryggare här i Stockholm.
    Stor kram

    SvaraRadera
  4. håller tummarna för att du får behålla strömmen så du kan pyssla med matlagningen i lugn och ro. Stormen får stanna utanför :-)

    Glad påsk,
    kram
    Cattis

    SvaraRadera
  5. Jag säger då det! :o)

    Du har inte bara förtrollade fingrar när det gäller odling och fotografering du är en ängel också!:o)

    Tack snälla för ditt svar! Ska testa dina råd lite längre fram och får väl placera den inomhus så länge. Här är ju full vinter ett bra tag till.

    Tusen tack än en gång!

    Kram Monika

    SvaraRadera
  6. Hej Randi!
    Nej hihi den spegeln har jag inte gjort :) Fast du har rätt, jag ger mig på det mesta, älskar att skapa och bygga :)
    Vilka fina ägg du har hittat!
    Oj hoppas det inte blir för allvarligt med vädret..det är så otäckt och typiskt nu i påskhelgen..det blir ju en massa olyckor och sånt..och det blir ju bara värre med det dåliga vädret..Får hålla tummarna på att det blir lungt..
    Kram & ha det så jättebra nu i helgen!
    Mia

    SvaraRadera
  7. ojoj vilka fina ägg! konstrundan på österlen skulle jag gärna åka till nån gång...håll i hatten,, hoppas att det blir vår sen! kram lotten

    SvaraRadera
  8. Åh så fina ägg du hittat Randi! Den butiken måste jag besöka... i sommar... även jag väl inte får tag på precis påskägg då!;-) Men just nu törs man sig inte ner till "södern". Vi var också på konstrundan idag. Norrut. Bäckaskogs slott. Mysigt med konst & god mat. Men isch för vädret utomhus! Japp. För oss i Skåne blir det nog inomhus som gäller för det fortsatta påskfirandet. Tillsmamans med yngre & äldre delar av familjen här..... Men det är ju mysigt att kura inomhus tillsammans också! (Även om det ju inte precis är det väder man väntat sig denna helg... Hm...) God fortsättning på påskhelgen!

    SvaraRadera
  9. Vilka fina ägg du fyndat! Jag är så dålig på att pynta inne till påsk, mycket roligare att pynta ute :) fast i år får påskpyntet stå i garaget i skydd för snön som ligger blöt och kall ute. Mina stackars Bellisar frö och de största blommorna hänger läpp men det är lite liv i mitten så nu står de i lagerhyllan och får specialbehandling. Ser att dina växter också fått skydd och de klarar säkert av kylan så väl inslagna som de är. Ha det så gott i helgen - trots ovädret.

    SvaraRadera
  10. Ja, måtte det hålla sig borta. Du är visst riktigt i fyndartagen. Så fina påskägg. Tänk att man tycker att det är så roligt med vackra saker. Hoppas att du får en skön påskhelg ändå. Kram!

    SvaraRadera
  11. Här i nordvästra Skåne var det inte heller så mycket folk ute på konstrundan. Men någon snö såg vi inte till och tror nog inte att det ska komma så mycket nu heller. Hoppas vi inte har fel. :)
    Vackra fyndägg! Önskar dig en glad påsk.
    kramar från Poppins

    SvaraRadera
  12. *Ler*...ja, vad är det som händer med vädret...märkligt!!
    Men skönt att ni är rustade..:)
    Vi tänkte faktiskt också åka en sväng på konstrundan, men jag litade inte på vädret...lite skraj...och när man inte måste. Ja, var ivf. på Rusta igår och hittade...en sked :(...jag som tänkte sååå härma dig, men, men, det finns flera chanser.
    Hoppas du får en fortsatt härlig helg med massa gott...håller tummarna att elen inte sviker dig!!
    Underbar bild, som alltid..:)
    Kraaaam...

    SvaraRadera