...
...
...

torsdag 27 mars 2008

BÄST & PEST

Anja i bloggen Anjas Hill har utmanat mig!
Jag ska avslöja vad som är BÄST i vårt hem …
men också det som är PEST!

Jag har inte så mycket att välja på. Ni som följer min blogg
vet ju redan
att vårt hus drabbats av en brand.
Just nu har vi bara tillgång till ett rum och kök.



Det här är just nu PEST, men i sommar hoppas jag att det är BÄST.
Äntligen har allt brandskadat rivits ut i huvudentrén och vattenskadorna
skall torka i 3 veckor
innan de kan börja återställa skadorna.


Photo: Randi Måhl

Som Bäst väljer jag att visa en del av vårt kök,

som lyckligtvis inte är brandskadat.
Det är byggt av Kaptensgården i Skåne.

Nu skickar jag denna utmaning vidare till: Hedvig, Jema Rose, Evelinas Hus, Fundera grönt och Karnas Hus. Om ni antar utmaningen, så gäller tre enkla regler: Länka tillbaka till mig. Visa Bäst och Pest i ditt hem. Utmana 5 personer.


Challenge - I have to reveal "Best and Plague" in my home. Our kitchen is just now the Best - it did not suffer any fire damage.
Andra bloggar om: , , , , ,

26 kommentarer:

  1. Hej Randi, vad trist att läsa om branden, skönt att ni verkar må bra i allafall. Hälsningar Anita A

    SvaraRadera
  2. Vilket underbart kök!!!

    Jag förstår verkligen att det måste vara trist & jobbigt för er nu efter branden, men som Anita skriver så är ju huvudsaken att ni är vid liv...

    Jag har redan skrivit om Bäst & Pest, pest är bla. mina fula trägolv...

    Kram, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  3. Ja, jag har målat luckorna själv, men skjutluckorna har jag tröttnat på nu, så de ska målas över, men de andra är jag nöjd med, jag målade dem vita, sedan lade jag spetstyg över dem och sprayade med en färg som kallas elfenben ( ljusgul ) sedan tog jag genast bort tyget ( fastnar annars ), och kvar blev då ett vackert mönster!

    Kram, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Å guuud vilket fantastiskt fint kök!! Bland det finaste jag sett måste jag få säga!

    Ha en bra dag!

    Kram Ellinor

    SvaraRadera
  5. Tjusigt kök!

    Vilken tur att det klarade sig.
    Fast branden måste varit ett trauma för er. Svårt att föreställa sig...

    Jo, nog har jag fått en och annan solglimt. Valpen ska ju ut och busa emellanåt :)

    kram
    Cattis

    SvaraRadera
  6. Va?! Är det där ditt kök? Vilket lyxkök! Lyllos dig!..hoppas det löser sig med resten av brandskadorna! Kram :)

    SvaraRadera
  7. Ja, du får gå en långpromenad när jag kommer, så ska jag vältra runt där inne. Haha...Kramis

    SvaraRadera
  8. Wow vilket underbart kök du har!!!!

    Du hade helt rätt när det gäller Buxbomen, dom ser ut att må alldeles jätte bra trots kylan.

    Kram Nina

    SvaraRadera
  9. ...innan jag såg att det var du som hade tagit fotot så trodde jag du skulle skriva..."- typ ett sånt här kök skulle jag vilja ha..." el ngt, jag trodde det var en reklambild från ett kök! HUR FINT har inte du det!!!? Så vackert kök, men jag förstår det är tufft med övriga huset, fy så hemskt att drabbas utav branden men sån tur att lille missen klarade sig tack vare brandmännen! Mari.

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Jag tänkte precis som guldkant på livet här ovan först, att det var en reklambild, men så läste jag och såg att det var ditt eget kök, vilken tur i oturen att det inte blev förstör, det är ett fantastiskt kök.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  11. Hej Randi!
    Jag ryser till varje gång när jag tänker på branden och att ni klarade er oskadda och lilla vovven och allt...men det är ju fruktansvärt jobbigt med skadorna som branden orsakat...man förstår nästan inte när man ser bilderna på förödelsen...
    Ert kök är underbart, så ljust och luftigt och vackert!
    Stor kram
    Mia

    SvaraRadera
  12. Ibland har man turen på sin sida... Katastrofen kunde ha blivit mycket värre. För vilket vackert kök du har!! Precis ett liknande som jag drömmer om...

    Men jag blir så förvånad över vår uppochnervända värld! Vi har ingen snö alls. Det lilla som kom försvann samma dag. Idag satt jag ute på min favoritbänk, strålande sol, grönt överallt, allting växer så det knakar +10... Ljuvligt!

    Skickar dig lite "tyckasyndomdigkramar" ;)

    SvaraRadera
  13. Förstår ditt val av pest...hoppas att det snart blir mycket mycket bättre! Vilken tur att ert kök stod emot lågorna!

    Önskar dig en skön helg, kram!

    SvaraRadera
  14. Vilket underbart kök du har!Det så skönt att veta att ni är oskadda trots att jag kan förstå att det måste kännas motigt!Så var rädda om er!Kram memrica

    SvaraRadera
  15. Riktigt snyggt kök, verkar rymligt också! Förstår att det är bäst, när du har den hemska pestdelen, men.. kommer bli såå fint sedan!
    Vilken vacker vinterbild och vid den underbart inbjudande bordsdukningen skulle jag gärna slå mig till bords och avnjuta en god måltid;)
    Ha det gott!
    kram
    nina

    SvaraRadera
  16. Jeg holder meg her til best,og må si at kjøkkenet bare er fantastisk nydelig..
    Og nå vil vi virkelig ha våååår:-))
    Herlig dag & stooor klem fra Randi

    SvaraRadera
  17. Åh vilken tur att köket klarade sig! Ser jättefint ut! Tack för utmaningen ... hm ska se om och vad jag kan göra åt saken (host host)
    kram & ha det gott

    SvaraRadera
  18. Vilken tur i oturen att det vackra köket klarade sig!

    SvaraRadera
  19. Ja jag kan bara instämma, vilket kök!! Inte så lite avundsjuk...

    SvaraRadera
  20. Hellooo!!
    Men nu har jag ju verkligen missat..hae ingen aning om branden ju...fy såååå hemskt!!
    O ändå orkar du blogga....ja hoppas det blir fint ditt nya...men det blir det alldeles säkert!!!!

    .....♥.....♥
    ♥................♥
    ♥..........................♥......♥
    ♥..................♥................♥
    ♥.....................................♥
    ..♥.........TREVLIG HELG.......♥
    .....♥....Önskar Millan!!.....♥
    ........♥.....................♥
    .............♥............♥
    ..................♥.....♥
    .....................♥

    SvaraRadera
  21. Förstår att det inte var så svårt för dig att välja vad som är pest just nu... Men som själv säger, när det är renoverat och klart kommer det säkerligen bli bäst det också! :) Köket är för övrigt helt ljuvligt... så vackert!

    Äntligen börjar vår snö som kom börja smälta bort!

    Ha en riktigt härlig helg!
    Kramar från Jenny

    SvaraRadera
  22. Nu är jag bara ordlös!!!
    Och det händer inte ofta, ska du veta...men ditt köööök...jag var tvungen att ta ett glas vin innan jag kunde kommentera..:)
    Jag trodde faktiskt också att det var reklamkök. Helt underbart vackert...ljust och stort!!
    Jag vill också ha ett stooort kök!!
    Alltså nu vill jag se mera..:)

    Din brandbild påminner mig dock om vikten av att vara nöjd med det man har...att allting kan förändras bara i ett ögonblick. Jag är så himla glad att änglarna vakade hos er!

    Ha nu den bästa helgen av alla och laga en superdupermiddag i ditt kök ...vem vet, jag kanske dyker upp..:)
    Kraaaam...

    SvaraRadera
  23. Men hallå är det ditt kök ?
    Men det är inte klokt SÅ SNYGGT!!!!
    Oj oj tur att inte det blev skadat.
    Så vackra bilder du har på din blogg , man kan bara sitta och njuta Jättekram /Bitte

    SvaraRadera
  24. WOW, är det ditt kök. Lyllo dig alltså =)

    SvaraRadera
  25. Oj vilket snyggt kök! Himla tur att det finns kvar. Kram

    SvaraRadera