...
...
...

lördag 3 november 2007

Välkommen in...

... i mitt Planteringsrum.



Det ligger på vänster sida om Glädjehuset. Här både jobbar och njuter jag. Det är viktigt att inte bara ha bra redskap utan lika viktigt är kylskåpet för vinet och att kunna bjuda på en latte när någon tittar förbi.

BESKRIVNING
Y Tallrikshyllan är tom just nu och den är köpt hos "Levande Hem" (se tidigare inlägg).
Y Skåpet är ett simpelt Ikea-skåp, som jag antikbehandlat och dekormålat.
Y Porslinet är Portmeirion "The Botanic Garden circa 1818".
Y Glasen med franska liljan har jag köpt på Bo Olsson i Tomelilla (alltså jätte-billiga). Jag samlar på franska liljor och de hittar man lite var stans här. På taket och på marken och däremellan.
Y Tvätthon har jag fyndat begagnad. Ville ha en med flat botten, för att ställa ner krukorna i. Vid sidan om har jag en avställningsplats för de våta krukorna och har därför galler i stället för bänk. Jag vill ju inte bli våt om fötterna. Nu rinner vattnet rakt ner. Sen kommer en svart stenskiva, som tål allt.
Y Arbetsbänken på höger sida är ca 4 meter och är indelad i zoner. Där jobbar jag med jorden.
Y Fönstren är högt placerade för att det inte ska bli så varmt där om sommaren och för att jag vill få in så mycket ljus som möjligt och ändå få plats med hyllor mm.
Y Ängeln i gjutjärn kommer från Qvesarum (se tidigare inlägg).
Andra bloggar om: , , , , , , ,
My "Planting Room" connected to the orangerie.

31 kommentarer:

  1. Oj vad trevligt det låter!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att se lite bilder från planteringsrummet..! Gillar gjutjärnsängeln jättemycket!
    Är såå nyfiken på hur det ser ut i ditt växthus/glädjehus oxå..kanske detr kommer bilder framöver?
    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  3. Underbart plantereingsrum...skönt med ett rum där det stämmer med det som man pysslar med...fniss...otydlig mening,men jag hoppas att du förstår vad jag menar;-)
    Hälsn/Birgitta

    SvaraRadera
  4. Fina saker och fina bilder, som vanligt:)
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  5. God morgon, vilka fina bilder du tar. Mysig blogg, ha en bra dag...

    SvaraRadera
  6. Så herlig! Jeg håper du viser flere bilder fra planteringsrommet og gledeshuset!!
    Ha en fin søndag (¨,)

    SvaraRadera
  7. Hej igen :) Ja, nuu ser jag, att jag missade bilderna fattar jag inte.., men det ser ju underbart ut! Att rosorna blommar nästan hela året låter ljuvligt..!
    Ha en fortsatt bra helg!
    Kram, Mia

    SvaraRadera
  8. Åhh vad härligt med ett eget planteringsrum! Det måste vara helt perfekt. Du har dessutom fyllt det med vackra saker. Härligt!
    Ha en fin söndag!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  9. Du a´meg!!Jeg er temmelig målløs og det skal noe til:-)Det faaaaantastiske veksthuset og et eget planteringsrom..Alt vakkert;akkurat som bildene dine..
    Kos søndag til deg!
    klem Randi

    SvaraRadera
  10. Vilken underbar blogg du har!!! Har varit inne någon gång förrut, men tror inte att jag har lämnat någon kommentar. Nu finns du i varje fall bland mina främsta favoriter, de som jag vill besöka ofta. Sedan får tiden utvisa hur ofta det blir...

    Hälsar L8

    PS: Vi har träffats på någon forumträff. Vet inte om du kommer ihåg...

    SvaraRadera
  11. Ser så fint ut ditt planteringsrum o skönt att kunna skrota som man vill på egen plats...
    Otroligt vackra bilder och då menar jag även de från förra inlägg...hade nog varit lite sprilligt nervös om jag fått et sånt inbjudningskort till Hallowen
    Från Malin

    SvaraRadera
  12. Oj vilket bra utrymme du har där!! Må gott, kram!

    SvaraRadera
  13. Åh, vad jag blir harmonisk och lycklig när jag besöker din blogg :-)
    Tack

    SvaraRadera
  14. Ser helt underbart ut förstår att du trivs med att jobba där....
    det skulle jag också ha gjort!

    Trevlig söndag!
    miamaria

    SvaraRadera
  15. Så koselig! Trivelig blogg, meget fine bilder - kunst! Jeg kommer tilbake igjen - mange ganger!

    Klem

    SvaraRadera
  16. Vilket härligt planteringsrum, där hade jag också gillat att pyssla och dona med mina blommor.

    Ha en bra vecka!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  17. Åh vad mysigt du har det runt dig! Som i allt du gör & visar. Det är alltid lika roligt och spännande att besöka hela din blog. Njutning! Jag kan knappt bärga mig till nästa besök! En kram i höstmörkret till dig för alla luststunder du bjuder på!;-)

    SvaraRadera
  18. Tänk att ha ett planteringsrum! Och tänk att ha ett planeringsrum fyllt med så vackra saker!
    Själv står jag mest lutad över gräsmattan och får ont i ryggen... Har tänkt att skaffa en bänk i alla fall. Men ett rum! Vilken dröm.
    kramar

    SvaraRadera
  19. Vilket lyxigt ställe du har skaffat dig. Gjutjärnsängeln var verkligen one of a kind. Jättevacker!

    SvaraRadera
  20. Åh va mycket fint du visar!..och va fina bilder du har på högersidan oxå! Ha en bra dag! Kram :)

    SvaraRadera
  21. Vilken underbar plats att ha - ett planteringsrum! Jättefint! Vad är det för härlig musik som du låter oss lyssna på?

    SvaraRadera
  22. Men oj...jag är helt betagen av din fina sida.Tack för den fina bakgrunden jag fick av dej!!!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  23. ÅHHH, vilka vackra bilder och mycket fint du visar, jag är inne varje dag och NJUTER...Kram

    SvaraRadera
  24. Det är så underbart att komma in på din sida! Alla fina bilder, musiken... jag bara njuter!
    Stor kram till dig!
    PS. Hur gör du för att få hjärtan i texten?!?

    SvaraRadera
  25. Planteringsrum! Du har ju allt. Vad genomtänkt det är och vilka vackra saker.
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  26. Snart är vi där!! Julen är snart över o då är det dax för nästa roliga!!
    Jättefina saker du har i ditt planteringsrum!!

    SvaraRadera
  27. Åh vilket härligt rum för plantering! Så skönt det måste vara att kunna stå inomhus och fixa med alla blommor! Och att kunna bjuda på lite vin när när någon tittar förbi medans man jobbar låter ju hur mysigt som helst:)

    Tallrikshyllan är underbar, liksom ängeln i gjutjärn!

    Kram
    :)Anna

    SvaraRadera
  28. Hej
    jag samlar oxå på Franska Liljor och har varit "kär" i liljan sedan barnsben. Glasen var vackra och roliga. Var kan man få tag i den runt Stockholm?

    SvaraRadera
  29. Franska Liljan: Jag kan ju bara svara dig här, eftersom du inte lämnat någon länk.
    Du undrar var i Stockholm du kan köpa de här glasen med franska liljan. Tyvärr har jag ingen aning!

    SvaraRadera