...
...
...

tisdag 1 januari 2008

TISDAGSTEMA - N Y T T

Veckans tema är "NYTT". Så vad är nytt hos er?


NYTT ÅR - NYA FÖRHOPPNINGAR

Jag tankar min själ när jag ser havet drunkna vid horisonten.

Jag vill lyfta blicken upp mot horisonten
och blunda för det som är småttigt.


Jag vill fånga ljusets ögonblick i livet - och dess fria tankar
- innan mörkret lägger sig.


Jag vill tillåta mig upptäcka och plocka pärlor ur gömda musslor
och gömma dem i mitt hjärta för att plocka fram dem,
när allt känns svårt.



Ja, ja – jag vill, jag vill - men kan jag ….

tisdags-tema.png

Andra bloggar om: , , , , , ,
This Week´s Photo Challenge - "New" . New Year means new hopes and expectations.

37 kommentarer:

  1. Vackert! Strimmor och strålar det gillar jag!
    Kram
    nina

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra ord - o bild (som vanligt!!)
    God nytt år o många kramar till dig!

    SvaraRadera
  3. Är ute och önskar alla mina trädgårds & inrednings bloggare ett riktigt GOTT NYTT ÅR!
    Ha en fortsatt trevlig nyårsdag!

    Mvh Camilla på Trädgårdsliv & Design

    SvaraRadera
  4. Verkligen tänkvärt det du skrivit, hoppas du finner några fina pärlor även i år!

    SvaraRadera
  5. Här vill man ju bara stanna kvar...

    Njuter av den vackra bilden och de vackra orden...

    Hoppas att du får ett nytt år fyllt av vackra pärlor!!!

    SvaraRadera
  6. Fin tolknining på temat.

    SvaraRadera
  7. En otroligt vacker bild o en jättefin tolkning!

    SvaraRadera
  8. Jättefin tolkning! Och en underbart vacker bild!

    SvaraRadera
  9. Vilken vacker blog du har. Härliga bilder. God fortsättning på det nya året.

    SvaraRadera
  10. Kikar in och önskar dig en god fortsättning på 2008!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  11. Det var en härlig och annorlunda tolkning Randi! Ja det riktigt känns att det är nytt på gång, både förändringar och förväntningar. God fortsättning på 2008! Kram Karin

    SvaraRadera
  12. Oj vad vackra ord och vilken vacker bild, kram!

    SvaraRadera
  13. Vilken vacker dikt.. och foto... Gott Nytt År till dig från mig 8:)

    SvaraRadera
  14. Gnistrande vackert i både ord och bild.
    Önskar dig ett riktigt fint 2008!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Vilka underbara ord du skriver!!!

    Det är klart du kan. För som du kan glädja andra.
    Jag blir alldeles bedårad av alla vackra bilder och vackra ord och inte tala om den ljuva musiken. Det är som att kliva in i en trygg och skön paradis-kokångs-värld att få njuta av din underbara blogg!!
    Jag blir så inspirerad och fylld av glädje och kraft här.

    Ett Lyckosamt och Underbart Gott Nytt År på Dig!!

    SvaraRadera
  16. Vakert sådär så man får stanna till och fundera att man ska leva och njuta av livet varje dag kram Maria Villa Nyhem

    SvaraRadera
  17. Va härligt du skriver och vilken härlig bild! Önskar dig en god fortsättning på det nya året! Kram :)

    SvaraRadera
  18. For et nydelig bilde og følsom tekst.. Klart du får det til..Noen ganger glemmer man det hele,men kommer tilbake på sporet.Print det ut og sett det et sted du ser det:-))
    Jeg hadde et konkret ønske og det var å legge meg tidligere..og hva er klokken nå??Allerede for sent!!Prøver i morgen:-))
    Natta til deg..
    Stor klem Randi

    SvaraRadera
  19. Tack för dina fina ord hos mig, det värmer så gott må du tro!
    Vill önska dig ett riktigt Gott nytt år!
    Stora kramar Ella

    SvaraRadera
  20. Så vackert!
    Både ord och bild...

    tänkvärt.

    SvaraRadera
  21. Önskar dig God fortsättning och ser fram emot många vackra bilder hos dig... Tisdagskortet visar en vacker bild och vackra ord.. Kram Monica

    SvaraRadera
  22. Vackra ord och vacker bild.... god fortsättning på nya året, med massor av ny energi!! Mari.

    SvaraRadera
  23. Hej är bara inne här och kikar lite...fick se att du har en likadan söt :) hund som jag har....vilka fina bilder du visar...PIA

    SvaraRadera
  24. Jag vill önska dig ett gott nytt år!!!

    SvaraRadera
  25. Fin bild, nästan lite "gudomlig" på nåt sätt med strimmorna :)
    kram vännen!
    Mia

    SvaraRadera
  26. underbar dikt och bild, hoppas dina förhoppningar slår in...Kram

    SvaraRadera
  27. Vackra ord och underbar sång till..

    SvaraRadera
  28. Så vackert du skriver! Och vilken fantastiskt bild! Ha det gott! Kram Petra
    http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

    SvaraRadera
  29. Fina tankar, fina förväntningar!

    God fortsättning på det nya året½

    SvaraRadera
  30. Hej! Första gången jag besöker dig, så jag måste kolla att jag fattat rätt... Du har tagit fotona själv?? Otroligt vackara bilder och jag gillar verkligen kopplingen till dikten.

    Vad som är nytt... för min del har jag fått en ny chans. Jag har haft ett år fylld med allvar. Jag har haft bröstcancer och fått operera bort båda mina bröst. Jag känner verkligen att din dikt betyder något, och inte bara består av vackra men tomma ord!

    Önskar dig ett gott 2008!

    Kram Gry

    SvaraRadera
  31. Vilken härlig text och bild !
    Kram Hedvig

    SvaraRadera
  32. Vilken vacker bild att förlora sig i för en stund!

    SvaraRadera
  33. Sicken vacken bild..
    Och din text gör mig lite gråtmild nästan.. =)
    Önskar dig ett underbart 2008..
    Kram Linda!!

    SvaraRadera
  34. Så vakckert!
    Jag vill också...om jag följer med dig, så kanske vi kan!

    All lycka önskar jag dig på det nya året.
    Mina varmaste kramar...

    SvaraRadera
  35. Randi! Du & dina bilder ger oss alla så stor glädje & ljus & skönhet under denna mörka årstid! (Liksom jag känt helger med närhet & värme till alla kära gjort!Förstås!) Tack för allt vackert du delar med dig till oss - både bilder & ord! En varm önskan till dig om ett riktigt Gott Nytt År!!!

    SvaraRadera
  36. Så vackert!!! Kram och ett riktigt gott nytt 2008! Kramis!

    SvaraRadera
  37. Stäminingsfullt och fint :)!!! Hoppas att allt är bra med dig! Å tack...jag vill oxå önska dig en God fortsättning på det nya året *ler*.
    Kramar

    SvaraRadera