...
...
...

måndag 14 januari 2008

HAV & SAND

... och det underbara Ljuset.


I helgen har jag njutit av promenader längs havet. Kuling och stormvindar är ett minne blott och havet låg nu stilla. Tystnaden var som balsam för själen.

Jag fick sådan lust att sparka av bootsen och känna sanden mellan tårna. Men snart – snart är det dags att springa barfota i sanden…..

Sanden är faktiskt så här röd norr om Simrishamn. Och dessutom är den grövre än på sydkusten. Märkligt – men någon av er kanske vet varför?

Walking along the sea - dreaming about the summer.
Andra bloggar om: , , , , , ,

19 kommentarer:

  1. Åh jag hör ljudet av vågorna... Känner sanden mellan tårna.
    Fin bild!

    SvaraRadera
  2. Snakker om lengtan!!Jeg begynte å grine jeg når bildet ditt kom opp..
    Så kom roen etter å ha blitt fylt i hele meg..
    Tuuuusen takk&verdens beste dag til deg..
    Stor klem fra Randi

    SvaraRadera
  3. Ljuvlig bild... Håller med dig om att helgen har varit väldigt skön, även om vi faktiskt har haft det ganska blåsigt, men solen har tittat fram då och då och det är helt underbart! Idag ser det ut att bli ännu bättre väder, just nu är i alla fall himmeln klarblå och solen lyser! Som balsam för själen...

    Ha en toppenbra vecka!
    Kramar från Jenny

    SvaraRadera
  4. Jenny: Jag vet att vi hade blåsigt! Därför åkte jag till östra sidan. Där blåste det inte alls nere vid havet. Jag anpassar alltid mina hund-promissar efter hur vindarna blåser.

    Kram Randi

    SvaraRadera
  5. Har nu lagt upp min award från dig, tack än en gång för allt du ger med dina vacka bilder! ha en bra vecka! Kram!

    SvaraRadera
  6. Åh din bild får mig att drömma en underbar somrig dagdröm...ljuvlig!!!
    Otroligt läckra färger också...
    Konstigt att sanden är sådär röd ja..ingen aning om varför.
    Min moster bor i Skillinge och där är sanden nästan vit :)
    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  7. Underbar bild! Så vackra färger.

    SvaraRadera
  8. For noen fantastiske bilder du tar!
    Lengter jo med en gang etter sol og varme. I fjor var vi en tur innom Møn i Danmark, der hadde de også disse fantastiske stedene med vakre fjell og sandstrender. Å høre havet bruser er som musikk i mine ører :))

    Ha en herlig dag!

    Ps: Kan jeg få linke deg?

    SvaraRadera
  9. God fortsättning Randi!
    Jag ser fram emot att få njuta av dina vackra bilder även detta året!

    SvaraRadera
  10. Åh jag vill också bo i skåne och gå på stranden.
    Mera skånebilder ./Kram Bitte

    SvaraRadera
  11. Makalöst vackert!! Du får en att längta, till allting!! Mari.

    SvaraRadera
  12. Vilka underbara färger! Utan ljus inga färger, eller hur?
    Underbar balsam för själen, jag trivs också vid havet och längtar..
    Kram
    nina

    SvaraRadera
  13. Så vacker bild.. Vilka härliga färger.. Ja, tänk att få gå barfota på stranden igen.. Vi har så ruggigt tråkigt väder här.. såg solen för första gången på länge igår.. Jag blev glad som ett barn på julafton.. =)

    SvaraRadera
  14. Vilken underbar bild. Har längtat till havet en tid. Älskar att bara sitta o titta vid havet. Men tyvärr bor jag en bit ifrån havet..

    SvaraRadera
  15. Vilka färger, så vackert...Jag älskar också havet det är så rofyllt,Skåne är underbart,håller på att upptäcka det tack vare att dottern flyttat dit nyligen, innan dess hade jag inte varit där...Kram

    SvaraRadera
  16. Så vackra färger!
    som en tavla att hänga på väggen :-)

    SvaraRadera
  17. Hej Randi! Skönt nu när ljuset kommer smygande, man blir så glad av det! I dag lyste solen även Över Örebro. Vill även ge dig ett Award (ser att du fått det tidigare) Ha det bra! Kram Camilla

    SvaraRadera
  18. Vacker bild.. och helgen var fin här också.. ja söndagen var bäst med fin sol och härligt ute med hunden.. =)..Ha det gott..MOnica

    SvaraRadera
  19. Oj - jag trodde du hade photoshoppat för färgernas skull! Häftigt!

    SvaraRadera