...
...
...

torsdag 17 januari 2008

PÅMINNELSE

Den här lilla rosen - med ett Y-format kronblad -
hittade jag igår i min trädgård!
Vadå … det är ju januari - det kändes plötsligt
som om den bar på ett budskap!
Jag blev jätte-glad och rusade in efter kameran.



När jag på kvällen skulle skala potatisen,
så fick jag den här i min hand.

Ett Y till!

Det verkar, som om jag behöver påminnas om något,
så kom jag ihåg …

LÅT HJÄRTAT VA´ ME´ …
ÖVERALLT OCH ALLTID
Y
YY

Andra bloggar om: , , , , , ,

24 kommentarer:

  1. Kanske det betyder något särskilt, någon som skickar dig en hälsning...
    Vilka vackra och sinnliga bilder dina ögon "ser", det gäller ju att ha gåvan och det har DU!
    Jättefin blogg du har!

    SvaraRadera
  2. Åhh vad gulligt....jag är hjärtfresk, skulle ha blivit överlycklig för den potatisen!! Fast det så klart, blev jätteglad av att se din bild av den!! :-) Ha det gott i hjärteland! Kram!

    SvaraRadera
  3. tjusigt!
    Världen är full av små budskap... helt klart betyder det något när två lika symboler dyker upp..
    Hjärtan kan väl bara vara bra :-)

    SvaraRadera
  4. Kärleken är med dig! Vilken rolig potatis, måste betyda något! Kram Camilla

    SvaraRadera
  5. haha vad roligt - och det på samma dag! Då kanske du ska önska dig något, det är helt klart större chans att stöta ihop med en fyrklöver än dina fynd (ja inte just nu då kanske men...)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Underbara bilder ! Din kärlek hjälpte mig i dag !
    Kram Hedvig

    SvaraRadera
  7. Nog är det så att du sprider runt en massa ljuvliga mättande sinliga hjärtan och då måste ju även du få fylla på med nya hjärtan.
    Får ju inte bli alldeles (h)järte tom.
    Ett potatishjärta mättar magen och kronbladhjärta mättar själen.
    Jag tror att du kommer att hitta fler hjärtan med din magiska blick för ljuva detaljer.

    SvaraRadera
  8. Fantastiskt att hitta 2 hjärtansymboler på en dag!! Hjärtat i rosen var så gulligt, och potatisen är rolig. De gånger som jag går in på din blogg blir jag så harmonisk. Kan det vara dina fina bilder tro? Jag vet inte, men det ger mig stor glädje att titta på dom. Kram Birgitta i Gbg.

    SvaraRadera
  9. Helt sanslöst!
    2 hjärtan och på samma dag - det måste betyda något! Till dig - för dig!
    Kram
    nina

    SvaraRadera
  10. En ros från trädgården så här års..? och dessutom hjärtformat och sen den där potatisen..hmm det verkar som nån vill skicka ett budskap till dig :)
    Härliga bilder...!
    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  11. Klart det är ett tecken om att hjärtat ska var med. :) Helt fantastiskt att du hittade en så vacker ros nu i januari. Även jag såg knoppar häromdagen.

    Passar på att önska trevlig helg redan nu! Kram Karin

    SvaraRadera
  12. Har det hänt nåt mer speciellt nu när det är kväll? Vilka roliga saker ha "råka ut" för!

    SvaraRadera
  13. Ja... nog måste det betyda något!
    Kanske är det så du är älskad av allt du avbildar och målar med din kamera? Och att de nu vill visa detta????
    Du är en stor konstnär av ljus och form!
    Linda

    SvaraRadera
  14. Till saken hör att vi har så mycket utrymme "över" nu när ungarna flyttat hemifrån, så det får bli ett dressing-room av det minsta av rummen. Men ungarna har varsitt rum fortfarande när dom kommer hem!!
    Var faktiskt maken som kom med förslaget först, men en annat rum!!
    Go natt o sov gott!!

    SvaraRadera
  15. Du er jo så hjertelig:-))
    Vakre bilder..Rosen var spesiell..
    Ingen tilfeldighet tror jeg også..
    Natta til deg & stor klem fra Randi

    SvaraRadera
  16. Jösses, vilka vackra bilder du tar.
    Så roligt med hjärtana. Det dröjer nog innan mina rosor blommar där jag bor... Tyvärr!
    Tack för en fin blogg...
    kram Susanne

    SvaraRadera
  17. Vilka söta hjärtebudskap!!!! Underbara bilder...som alltid! ha en toppenhelg! Kram!

    SvaraRadera
  18. Utmärkelse till dig på min sida :)

    SvaraRadera
  19. Tänk att få sådan härliga tecken!

    Ärligt talat så tror jag att vi får sådan små tecken, av olika slag, varje dag, men vi har inte tid att lyssan in eller se dem.

    Så skatta dig lycklig som tog dig tiden att se! :-)

    Måste berömma dig för din underbara foton! Jag älskar dem!
    /Willewira

    SvaraRadera
  20. Ha ha en sån potatis fick jag med för ett tag sen. Ett riktigt hjärta!

    SvaraRadera
  21. Det är ju för att du ser allt Randi, jag hade säkert bara skalat potatisen Kram på dig och ha en skön helg /bitte

    SvaraRadera
  22. Vem kan hjärtan passa bättre till än dig, Randi?!;-)

    SvaraRadera
  23. Så härligt att hitta ♥ i naturen! Jag brukar kolla efter hjärtstenar, jag är nämligen en äkta stensamlare...

    SvaraRadera
  24. Vilken jätte fin blogg du har och jätte fina kort!
    Emmelie

    SvaraRadera