...
...
...

torsdag 31 januari 2008

SHARON


SHARONFRUKT - PERSIMON

ÄR EGENTLIGEN INTE EN FRUKT UTAN ETT BÄR

Nu väntar vi en ny storm och jag är väl inte ensam om att ha tröttnat på det här trista vädret. Visar en bild, som förhoppningsvis ger lite energi, som kompensation för de bleka päronen, som alltså inte var kameler ...*fniss*.

Jag ska nu åka till "min" antikvitetshandlare och hämta en rokoko-stol, som jag ska renovera. Tänkte visa er hur jag antikmålar gamla möbler - vilka färger och lasyroljor jag använder mm.
Återkommer med bilder, recept och arbetsbeskrivning.

Andra bloggar om: , , , , , , ,

9 kommentarer:

  1. Oj är det storm på gång igen..? Ja det blev ju inget av den förra, men nu kanske det kommer då..
    Vacker bild på sharonfrukterna! Det är så snyggt med en ren svart bakgrund på bilderna, eller vit...utan en massa annat "krafs", jättesnyggt!
    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  2. snyggt!
    Älska orange det lyser upp så fint!

    Ska bli spännande att se ditt måleri sen :)

    kram
    Cattis

    SvaraRadera
  3. Så spännande att se din beskrivning.. vacker bild som vanligt.
    Stormvarning utlovas här i Skåne.. usch ja, nu vill jag ha VÅREN här snart. Österlen är slättigt så där brukar det blåsa skjortan av människor som så väl av allt annat.
    Inget kuligt alls. Nä jag bor inte på Österlen, men en bit ifrån.. närmare K-stad, ja, just där bor jag.
    Så du har aldrig varit på eller vet var Knäbäckshusen ligger.. man brukar vara hemmablind:-) Jag är så dum på att förklara oxså, så jag struntar i det där.. man kör i alla fall mot och förbi CAFÈ ANNORLUNDA .. alltså på stra vägen då..
    Tjing o ha det fint med dina idéer då ..

    SvaraRadera
  4. Underbar bild !
    SEr fram i mot å se ditt renoveringsjobb. Du kanske kan lära mig något också. Skall börja på ett stort målarjobb till veckan.
    Du kunde kanske komma upp hit och hjälpa mig med det. Jag återkommer !
    Kram Hedvig

    SvaraRadera
  5. Rokokostol, trevligt! Står på min önskelista :D
    Ska bli spännande att se hur du behandlar den.
    Håll i hatten!
    kram
    nina

    SvaraRadera
  6. Akkurat den fargen var deilig nå:-))
    Håper stormen ikke er så kraftig når den kommer til Østerlen..
    Onsdag sette jeg kursen mot Skåne,og håper å kunne ta meg tid til å dra til havet:-)
    Kos dag med varm sjokolade(?)
    & Stoor klem fra Randi

    SvaraRadera
  7. Vi ska visst också få lite blåst (!) o mer snö!!
    Du har fått en utmärkelse av mig - titta in på min sida så får det veta mer!!

    SvaraRadera
  8. Sannerligen en riktig vitamininjektion!

    SvaraRadera
  9. Sharonfrukt är så gott! Till mat, på skinkmackan...

    SvaraRadera