...
...
...

söndag 20 april 2008

SOL

Photo: Randi Måhl

LIVSENERGI

Vårsolen ger mig livsenergi!
Solen skiner från en klarblå himmel.
Hela himlen är fylld med ett flor
av vackra, ljuva blommor
på höga gamla plommonträd.

Igår var jag i trädgården hela dagen.
Rensar fortfarande ogräs. Och jag gillar ju det!

Vet ju att det gäller att få bort allt NU.
Det har ju vuxit så enormt mycket
på grund av den milda vintern.

Tar jag bort allt nu, så blir det mycket
lättare att hålla ogräset i schack senare.


Jag tar många pauser;
fikar, lunchar, bläddrar i Garden Illustrated,
skissar på nya projekt
och njuter av vårsolen!

MEN GLÖM ALDRIG

SOLSKYDD!!!





Andra bloggar om: , , , , ,

14 kommentarer:

  1. Vilken underbar bild ! Vi har städat och tvättat växthuset som nu är skinande blankt.
    Kram Hedig

    SvaraRadera
  2. Ljuvlig bild, som vanligt ; )

    Ha en underbar dag, själv ska jag snart iväg på loppis...jippie!!!

    Kram, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  3. Hej igen min vän, Min man var duktig och gick över hela växthuset båda invändigt och utvändigt med högtrycksprutan, Först med yes och sedan bara vatten. Det blev skinande rent. Förut har jag tagit varje fönster.
    Gucci ska ha valpar på måndag men dom brukar få från 5 dagar för tiden. Det är inte ofta dessa går över tiden och hon är så stor.
    Nu ska vi på uppvakta en kompis som fyller år och min son här hemma. Det tar oss inte lång tid att komma hem om något är på gång.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Härlig bild! Vad bra att du tipsar om solskydd! Kanske inte är så många som tänker på det.
    Önskar dig en skön söndag!
    kram
    nina

    SvaraRadera
  5. Låter härligt, visst är det underbart att vara i sin trädgård! Lika roligt att dra ogräs som att planera nya projekt, bra att du påminner om solskydd för det hade jag glömt.
    Ha det bra
    Camilla

    SvaraRadera
  6. Jättefin bild, är det äppleblom?
    Idag har det varit sommar..15-16 plusgrader...helt underbart :)
    Har varit ute i skogen och njutit i flera timmar..grillat och fikat med barnen. Sedan hemma ute i trädgården..man vill inte gå in..
    Nätterna är ju kalla, så jag har inte klippt rosorna är, men jag tror det går bra att klippa nu.
    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  7. underbart när träden börjar blomma! här är det bara knopp än ..men snart. Solskydd - ja ja men, nr 25 och solhatt alltid.. man är ju en safety person.

    SvaraRadera
  8. Åhh, vilken härlig bild! Är det årets blommor? Ni har en ljuvlig årstid nu hemma, nästan den bästa tror jag...
    Hösten här kan man väl inte direkt klaga på heller, sol och +29, men svalare nätter så att man sover riktigt gott:)
    Kram Ninni

    SvaraRadera
  9. Helgen har varit underbar och det stämmer att solen tar mycket mer än vad man tror. Solskydd ska man försöka komma ihåg.
    kram

    SvaraRadera
  10. Inbillar mig att det bästa solskyddet är att inte exponera sig så mycket för den. Själv går jag med "alla fyra" och näsan vänd mot marken. Billigt och effektivt!:)

    SvaraRadera
  11. En sån vacker backsippa nedan! Va härligt det låter med livsenergin!..Härligt att det växer så mycket nere hos dig..här får jag vänta ett tag!..men den som väntar på nåt gott! Kram :)

    SvaraRadera
  12. bilden är en vårkick! har alltid solfaktor, är inte den bruna sorten mer med fräknar ...köp 30 till ansiktet, varmkram lotten

    SvaraRadera
  13. Goa Randi! Tack för din rara hälsning och tack för att DU har en sån underbar blogg med så otroligt vackra bilder...

    Kram Annie

    SvaraRadera