...
...
...

onsdag 9 april 2008

ILVA - FYND

.
Häromdagen var jag i Malmö. Det innebär för mig oftast besök på en massa byggmarknader. Men lunchpaus måste man förstås ha och därför måste jag tipsa er, som besöker Malmös ytterkanter, att besöka Katrinetorp, som har ett underbart trädgårdskafé. Här kan du äta lunch eller bara ta en kaffe. Miljön är helt underbar. Deras uteservering är otroligt vacker och jag ska visa bilder en annan gång. Missa inte en promenad i parken!

När det var dags för en fika besökte vi Ilva. Där kan man nämligen få soya-mjölk i latten! Jag älskar att kolla deras utställning. Allt är så smakfullt.


Photo: Randi Måhl

Den här gången hittade jag den här söta flaskan med ärtblomster (119 kr), som var fastlimmade i botten av flaskan. Och servietterna (26 kr) var jag förstås tvungen att köpa. Frukten matchar perfekt i färg (69 kr). Här har jag dukat upp i mitt Glädjehus i väntan på att de äkta ska komma igång.

Jag generar mig inte ett dugg och blandar sidenblommor och äkta "hej vilt". Jag blandar äkta och oäkta i samma vas. Och droppar i en eller ett par droppar klorin i vattnet, för att det ska hålla sig fräscht. Även frukt, som är äkta och oäkta, blandas ibland för att fylla ut korgen.



Jag vill tacka er alla så innerligt
för era besök och alla gulliga kommentarer!
Ni må tro att de värmer gott i själen!

Andra bloggar om: , , , , , ,

15 kommentarer:

  1. Vi har vänner som bor i Klagshamn, inte så långt fr ILVA. vill så gärna besöka dem men det har inte passat in tidigare. Men nästa gång då ska jag banne mig dit!!! *skrattar*

    Kram

    SvaraRadera
  2. Fina saker : ) Jag har faktiskt aldrig varit på ILVA...än!

    Kram, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara färger!! Har inte heller varit på Ilva - får försöka planera in ett besök så småningom!

    SvaraRadera
  4. Haha...ja, en vacker dag du vännen. Var förberedd! :-D Puss

    SvaraRadera
  5. Hej och tack för alla fina Skånetips,håller just på att upptäcka den delen av landet sen dottern flyttat dit, kom just hem från Malmö idag,våren var längre framskriden där än här var det första jag såg...Kramar

    SvaraRadera
  6. Så du frestar - jag blir fikasugen!
    /Katarina

    SvaraRadera
  7. Åhh vilka läckra bilder! Ilva har jag inte heller besökt ännu men det kommer nog en dag. :) Så du blandar både äkta och oäkta - det har jag inte heller testat (ännu)! Ha det fint och tack själv för inspirationen. Kram Karin

    SvaraRadera
  8. Några gånger har jag nog varit på Ilva ja, men gillade det gamla knarriga i Danmark bättre!

    Katrinetorp har jag hört mycket om, men ännu inte besökt. Visste inte att de hade ett fik med lunchmöjlighet också.
    Tack för det tipset!
    Perfekt med lunch där och fika i Tirup, vid någon intensiv trädgård/inredningstur framöver!

    Mysiga servetter...hm...jag FÅR INTE köpa fler servetter!

    På tal om "får inte köpa"...hm....det blev tyg på Rusta...precis de i dina dynor! Trots mitt totala tygförbud! (fnitter!)
    Praktiska Ninnie står inte ut med dynornas opraktiskhet, (stoppade med bomullsvadd och handtvätt!) så hon köper tyg och syr egna dynor...nå´n gång!
    Nu är det ljuvliga, något mindre glesvävda än sist, tyget tvättat och färdigkrymp och struket....vackert som en sommardag! Får nog bli en fladdrig gardin också...och en fodrad, matlasserad duk till köksbordet! (Har ju inget växthus/glädjehus ännu, snyft!)

    Så TACK för Rusta-tipset....hade aldrig åkt dit om inte du visat dynorna!

    Kramar från
    Ninnie (Ramlösa)

    SvaraRadera
  9. så fint! Desverre er det ikke en Ilva butikk i nærheten her, men det er kanskje like godt, myyyye fint der!

    Håper du ikke har for store forhåpninger om hagen min, får jo nesten prestasjonsangst her, er ikke store flekken, så...iiikkk...

    SvaraRadera
  10. Njuter av din fikabild !
    Ska i väg till tandläkaren och rotfylla en tand. Inte så roligt.
    Kram Hedvig

    SvaraRadera
  11. Vackert fynd du gjorde!

    Ja, det skulle vara kul att ta sig dit nångång...men det lär väl knappast hända inom de närmaste åren för min del...men man kan ju alltid drömma! Kram

    SvaraRadera
  12. Jättevacker bild..gillar vasen och de skira blommorna, så ljuvligt..!
    Ilva är lätt att "glömma bort", men de har ju "allting" och en hel del guldkorn.

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  13. Ilva må vara smakfull men inget är mer smakfullt än dina foton,mer än njutbara! Tack för cafétips! Mari.

    SvaraRadera
  14. Helt ljuvligt! Riktigt ögongodis! Härliga fynd du gjort! Tack för ett härligt ställe till att memorera :d
    kram
    nina

    SvaraRadera
  15. Är det bara så fina "konstgjorda" blommor så kan man väl blanda friskt. Så söta de var och servetterna också. Tack för tipset om Katrinetorp. Det ska jag hålla utkik efter.
    kramar

    SvaraRadera