...
...
...

torsdag 21 februari 2008

NU "FLYTTAR" JAG

... ner till mitt Glädjehus.



VÄLKOMNA IN I MITT PLANTERINGSRUM,
som ligger i anslutning till växthuset.
OK- jag sover inte här (ännu ...*fniss*),
även om min familj är lite orolig för att även det ska ske.
Här har jag allt! Ni ser ju kylskåpet och jag har micro,
kaffemaskin och gasplatta.

Ja, vad mer behöver man egentligen?
Jo, en skön stol där man kan njuta av latten och
bläddra i de engelska trädgårdstidningarna.
Och musiken är förstås jätteviktig också.

Nu är frågan - hur ska jag hinna med mitt
nya beroende - bloggandet?
Hur gör ni, som varit med och bloggat förra sommaren?
Har ni en bärbar dator, som är trådlös i skottkärran????

Now it´s time to move into my Planting Room! I love spending time here.
Andra bloggar om: , , , , ,

25 kommentarer:

  1. Fniss, jag minns inte! Tror nog bloggaktiviteten gick ner lite förra sommaren men jag har mer energi under den ljusa årstiden så det blev nog en del bloggande tidiga mornar och sena kvällar (och sen regnade det ju mycket också). :)

    Så härligt att du flyttar ut nu. Ditt glädjehus har verkligen allt. Kul! Kul också att få se dina målningar. Du har många talanger. :) Jag ser fram emot att se mer både av glädjehuset, trädgården och dina målningar. Kramar Karin

    SvaraRadera
  2. Jag skulle önska att jag hade mer planteringsyta än jag har, men än så länge får jag nöja mej med en pyttig liten rabatt och krukor att plantera i...

    SvaraRadera
  3. Hallå
    Attans vad lyxigt med helt "planteringrum" + växthus!!! Själv har jag ett bord utomhus eller köksbordet, en hylla med extra belysning och plast! "Ja e´int bitter! :-)

    Jag länkar till deig om det är ok. Gillar din sida skarpt, särksilt dina foton!
    Kram / mariehill

    http://tradgardsliv-mariehill.blogspot.com/

    SvaraRadera
  4. Du har ett underbart planteringsrum i ditt orangeri och jag förstår att du flyttar ut dit.
    Har du inte trådlöstnätvärk och en bärbar Mac ?????

    Kram Hedvig

    SvaraRadera
  5. Så inspirerande Randi! Vilka härliga stunder du kommer att få! I stället för att blogga kan du väl bjuda på e m fika?;-DD?!
    Här i Gbg är vädret helt vidrigt just nu men 2.9 grader, snåla vindar, mörkt och hur trist som helst. Bläää!
    Men även jag kommer att så luktärter och lotsas som ingenting ang vädret - DEN FÅR INTE KNÄCKA MIG - jag skall uppbringa såglädje i de småå, småå sakerna som trots allt händer i trädgården som bådar om våren!

    Ha det så gott i ditt Glädjehus!(Och som sagt: Glöm inte att skicka ett litet inbjudningskort....?!)

    mvh, Anja

    SvaraRadera
  6. hallå, vilket utrymme du har...ja, det här behagliga lilla beroendet, fniss,, i skottkärran lät ju bra! en bärbar en kopp kaffe en paus , passar det inte dårå? kram lotten

    SvaraRadera
  7. Åhhh!så deilig det var å stikke innom deg:-))Så nydelige blomster du maler..Sarte,og i de skjønneste farger..
    Nyyyt gledeshuset:-))
    Skikkelig deilig dag til deg..
    Stooor klem Randi

    SvaraRadera
  8. Ha ha ha .. skön fundering med en bärbar dator i skottkärran. Det vore något.
    Ser hel skänt ut med med ditt glädjehus. Vilken glädje att redan få komma igång med växtpysslandet. Härligt.
    Vilka fina målningar du visade upp i ditt inlägg igår.
    Vad duktig du är!! Så snygga detaljer, skönt ljus och skuggspel.
    Gör du dekorationsmålningar på möbler, väggar mm?

    HA en skön dag! Kram

    SvaraRadera
  9. Åh, vad jag blir avundsjuk på ditt glädjehus! Det måste vara underbart att ha ett sånt ställe. Har du uppvärmning i det också eller blir det yllekofta på...
    Skoj att få se dina målningar, de ser verkligen fina ut. Fortsätt gärna att visa oss. Bloggandet ja, jag har ju heller någon lång erfarenhet av det, men visst blir man beroende :-)Men det är ju så roligt! Hoppas på sköna vårdagar för er alla där hemma!

    SvaraRadera
  10. Jag bloggade inte förra sommaren så jag har inte en aaaning!!
    Har inte heller någon bärbar dator, så det blir att tänka ut något bra!
    Kram
    marie

    SvaraRadera
  11. Va härligt med planteringsrum!

    Jaa du, gällande bloggande sommartid så tyckte jag inte det var något problem...kvällar eller morgnar funkar bra och i somras var det ju inget superväder så jag satt ofta faktiskt! :) Kram

    SvaraRadera
  12. Vilket fint planteringsrum! Där förstår jag om du trivs! Och den tavlan som hänger där, sååå fin! Liksom din gulliga vovve i vinterdress! Tja, blogga med trådlöst i skottkärran, ja snudd på! Detta bloggande har i af bidragit till att jag förutom min stationera dator även har en laptop numera, men jag resor , flänger o far så mycket så det är ett måste! Men visst, sommartid kan det ju av naturliga skäl bli mindre bloggande, detta är ju ett halvtidsjobb i sig och ledigt måste man ju ta ibland! ; ) Mari.

    SvaraRadera
  13. Åhh...
    Kan inte tänka mig många bättre ställen att vara på än det här!
    Och det finns ju allt man behöver!!
    Får jag följa med? ;-)
    Ser så härligt ut!

    Kram

    SvaraRadera
  14. Åh, vilket härligt Glädjehus! Jag har en liten ateljé - ett eget rum är underbart! Nu pågår röjning där, man kan inte spara på allt!
    Tack för kommentaren på min blogg om Röros-färden - blev så GLAD!
    I fjällvärlden är mycket snö!
    Det är tillåtet att ta blogg-timeout! Man skriver då man känner för det! Och vi läsare finns kvar!
    Kram
    Solveig
    "fjällkaktus" på fotosidan.se!

    SvaraRadera
  15. Underbart att ha ett eget hus.
    Jag har varit i mitt växthus hela vintern och just nu är det väldigt rörigt där.
    Det är ju liksom inte som ditt.
    Hoppas att du får många fina stunder där nu när våren kommer med stormsteg.
    Ha det gott
    Annika
    Naturliga Ting

    SvaraRadera
  16. Ja, haha, en trådlös på trädgårdsbordet. Men nu var det ju en ganska regnig sommar så det blev mycket bloggande inomhus också
    Så underbart att ha ett glädjehus!
    kramar

    SvaraRadera
  17. Ha ha bärbart i skottkärran! Kul idé!
    Vlket härligt ställe du har att dra dig tillbaka till! Ett riktigt må-bra-rum, jag förstår att latten smakar underbart i den miljön.
    kram
    nina

    SvaraRadera
  18. Åh vad kul att du börjat dona i Glädjehuset..! Jag skall försöka jobba lite med växthuset nu i helgen så att det sista blir klart..det skall ju bli uppåt 16 grader varmt här så det känns riktigt bra!
    Oooh.. Randi, din Tisdags-knopp är så vacker att det gör ont...ljuvlig.
    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  19. Så fantastiskt fint du har i ditt Glädjehus. Mitt är mer beskedligt ca 10 m2 växthus så det är trångt kan du tro. Härligt att ha plats omkring sig för alla förehavanden och du verkar ju inte sakna sådana. Vad bloggandet anbelangar så är det väl så att man känner det svårt att hinna allt även om man önskar det. Jag har faktiskt skaffat en bärbar dator nu för att kunna vara ute och ändå blogga. Dyrt beroende, men roligt. Ha det bra och trevlig helg! Kramar!

    SvaraRadera
  20. Vilket mysigt hus!! Inte helt fel att ha en egen hörna som dessutom är vackert inrett :) Jag står oftast i tvättstugan och pysslar med omplantering och dyl och visst kunde jag göra det lite mer mysigt där nu när jag tänker efter :) Blogg på sommaren - hmmm minns inte riktigt men klart att man väljer att vara ute än framför datorn så inläggen minskar nog och som Karin skriver, sparar till regninga dagar.. :) Ha en bra helg 8`)

    SvaraRadera
  21. Så mysigt det ser ut!

    Och så vackra rosor du målat.

    Jag började blogga under senhösten...
    Tror jag kommer göra min inlägg tidigt om morgonen. Jag älskar sommarmorgnar innan någon annan är vaken :-)


    jo... mmm snart är det dax att se om manuset håller för att visa upp...
    börjar bli pirrigt.

    Kram
    Cattis

    SvaraRadera
  22. Så underbart! Det där ser verkligen ut att vara ett hus att trivas i... Själv bor jag för tillfället i en liten lägenhet utan balkong och det kommer nog att bli jobbigt när det kliar i fingrarna för att jag vill odla.

    SvaraRadera
  23. Säger bara en sak: SAGOLIKT UNDERBART!
    Härligt härligt härligt... Oj.. det blev visst fler saker sagda.
    Linda

    SvaraRadera
  24. Vilket härligt glädjehus!!! ...bärbar i skottkärran låter ju inte dumt... ;)...eller på trädgårdsbordet i syrénbersån eller under vårdträdet...

    Kram Annie

    SvaraRadera
  25. Hihi... ja visst var det väl svårt att hinna med bloggandet under våren och sommaren. Det blev färre inlägg men då man väl skev så blev de långa om allt man gjort skulle vilja göra osv. Vilket härligt planteringshus du har, Det har ju allt!!! Borden från ikea, var brickan de av metall? Snygga för att kunna tåla ett växthusliv, kanske något för mig med! Vilka talanger du har med målning och annat finnt , blir lite avis :-) Kram från Camilla

    SvaraRadera