...
...
...

söndag 10 februari 2008

ÄNTLIGEN SKUGGOR!


Har idag varit i Skillinge och njutit av solens värme. Dessutom var det helt vindstilla! Kändes faktiskt riktigt overkligt. Jag har aldrig njutit så mycket av skuggor, som jag gjorde idag. Det är något jag tidigare tagit för givet. Kolla flaggan t.ex. - ser du skuggan i den? Jag såg plötsligt skuggor överallt och har njutit hela dagen.


När jag åkte hem förändrade hela landskapet färg. Himlen blev helt röd. Ett rosa skimmer bäddade in alla åkrar. Skyndade mig att ta den här bilden innan solen tog farväl.

Hoppas den inte låter mig vänta lika länge till nästa möte.

Andra bloggar om: , , , , , ,

17 kommentarer:

  1. Återigen sitter jag här...hänförd av dina bilder och ditt mästerliga fotograferande!! Njuter av fulla muggar!!!

    Bilden av den gammaldags rosen (som skiftar i vitt, ljust, ljust rosa och lite blekgrönt) är bland det vackraste jag sett. Förutom bilderna på din lille vilde, förstås ;-)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Hoppas du njöt för mig med för här har det varit dimmoígt HELA helgen!
    En kort stund trodde jag solen lyste in men det visade sig vara maken som hade tänt bygglampan då han började måla gäst toan....
    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  3. å, vad härligt det är när man upptäcker små små saker i en bild.. skuggan i flaggan är tydlig o snygg.
    Great!

    SvaraRadera
  4. Dina bilder är bara så Ljuvliga!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  5. Det grå lättade ganska bra hos mig så jag känner mig nöjd med vädret idag. Fast det kunde vara torrare på marken. Helt blöt om vänstra byxbenet där storhunden/långhårshunden traskar.

    Underbara bilder!

    SvaraRadera
  6. älskar dina foton, du kan verkligen förmedla känslan! skillinge är såååååå fint! kram lotten

    SvaraRadera
  7. Så vackert!!!!

    Hoppas att helgen varit toppen! Kram!

    SvaraRadera
  8. Ja det har varit en underbar dag, solen är verkligen efterlängtad..!
    Mmm Skillinge är såå mycigt ställe, min moster har flyttat dit och trivs jättebra.
    Fina bilder...man blir glad!
    kram
    Mia

    SvaraRadera
  9. Underbara bilder...skuggor är underskattade.. :) Skillinge är ett av mina smultronställen... Kram Annie

    SvaraRadera
  10. Härliga bilder !
    Ja tänk vad sol och ljus betyder !
    Stor kram från Hedvig

    SvaraRadera
  11. Jag skulle just till dig så kom det en liten hälsning från dig :).
    Åh så vackra bilder gillar verkligen den med flaggorna.
    Tack för tipset om att man kan vaxa, det måste jag kolla upp hur man gör.
    Ha en bra dag.
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  12. Här skiner solen idag och jag ska gå ut med hunden alldeles strax - och kameran följer förståss med :D

    SvaraRadera
  13. Så fint!!!!!! Önskar jag hade blicken och tekniken, har dessvärre knappt ens det ena. Roligt för mig att råka ramla in här via en länk till en länk till en länk. Fridens liljor!

    SvaraRadera
  14. Ser man det, kan man ju bara bli glad ... :-)

    Kram,
    Elina

    SvaraRadera
  15. Visst var det ljuvligt väder i helgen!! Man får verkligen mersmak och kroppen skriker bara: vill ha mer, mer, mer!!!

    Önskar dig en skön vecka!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  16. så härligt det ser ut med båtarna :)

    Det har varit en vacker dag här med, fast solen har inte orkat lika mycket som hos dig.

    Nu är det vårkänsla!

    Kram
    Cattis

    SvaraRadera
  17. Hejsan! Vilka vackra bilder du tar... jag bara njuter när jag tittar på dem. Vet du förresten att när solen (eller himlen) är röd/orange när den går ner, blir det sol nästa dag också. Det har jag hört från någon, för länge sen. Och jag tycker att det stämmer. Man blir glad då. Ha det bra. Birgitta. A

    SvaraRadera