...
...
...

söndag 5 april 2009

PRICKIGT

I NATUREN






När jag ser mönster i naturen,
så förstår jag att allt har ett sammanhang.
Naturens komplicerade mönster
kan förklaras med enkla logiska regler.

Att upptäcka prickar i naturen genom
kameralinsen, ger mig en estetisk upplevelse.
Det väcker min nyfikenhet till omvärlden…

JAG VILL UPPTÄCKA MER


Temat för den här veckans FOTOTRISS är PRICKIG.
Fler bidrag hittar du här!


The theme of this week´s "Three Of A Kind" is "DOTTED"
You can find patterns in the nature and see the wonder of different forms.
To spot the dots through the camera lens is to opening yourself up to nature´s design.

65 kommentarer:

  1. Visst är naturen fantastisk! Jag har den senaste tiden roat mig med att leta halvt förmultnade växtdelar där bara bladnerverna är kvar; så otroligt vackra de är! :o)
    Ha en härlig söndag,
    Lydia

    SvaraRadera
  2. alla tre var verkligen jättefina. Tror dock att 1:an har ett litet försprång.
    Ha en härlig söndag.

    SvaraRadera
  3. Oj vilka fina prickbilder, den första blomman är så fin även om den nästan är rutig...

    SvaraRadera
  4. Vilka otroligt vackra bilder! Underbar tolkning av temat!

    Kram Karin

    SvaraRadera
  5. Vad du är kreativ med dina bilder.
    Vi har haft en fantastisk lördag här i Stockholm och fått gjort mycket i trädgården.
    Kram Hedvig

    SvaraRadera
  6. Underbara prickar på dina bilder och den andra blir min favorit.
    Jag önskar dig en riktigt skön påsk!

    SvaraRadera
  7. Vackra bilder...gillar den sista bilden antagligen för att det är mycket färg /marie

    SvaraRadera
  8. Som vanligt mycket vackert och stilfullt. Fågeläggen är min favorit.

    SvaraRadera
  9. Snygga och vackra prickar ur naturens egna mönstersamling. Fina bilder alla tre.

    SvaraRadera
  10. Superfina bilder, måste man välja?.

    Ha det gott.
    /Zippo

    SvaraRadera
  11. Underbara bilder. ja, naturen bjuder verkligen på de mest fantastiska konstverk. Svårt att välja en bild, men det blir äggen.
    Ha en skön söndag

    SvaraRadera
  12. hej Kan bara säga ett ord! vackert!

    Titta in hos mig jag har utlottning/tävling med fina priser du kan vinna=)
    Välkommen!
    Kram från Annica på Home No.1

    SvaraRadera
  13. Vilka härliga prickar du hittat. Kungsängsliljan har jag alltid förundrat mig över...tänk prickiga blommor. Rosen i inläggen innan är också underbar...min favorit. Ha en skön söndag. Kram!

    SvaraRadera
  14. Vilka härliga foton. Min favorit blir första bilden

    SvaraRadera
  15. Randi!
    Du tar så otroligt vackra bilder!!!

    SvaraRadera
  16. Precis .. man vill upptäcka mer och ju mer man ser ju mer vill man se:D
    Den lila blomma var så otrolig vacker ... men nu är ju min favorit färg lila förstås ..
    Idag rensade jag upp i rabatten på framsidan så de små vår blommor kunde få lite fritt runt sig:)
    ha en bra söndag

    SvaraRadera
  17. Tjusiga bilder - som vanligt Randi!

    Äggen blir mina favoriter idag.

    SvaraRadera
  18. Fantastiskt vackra bilder. Det går inte att välja ut någon. Lika vackra alla

    SvaraRadera
  19. Fantastiska bilder som vanligt. Fritillarian är verkligen underbar! Hör nog till mina favoriter - och med dina bilder måste ju alla bara älska dem!

    SvaraRadera
  20. Vilka härliga bilder du visar Randi.
    Idag är vädret lite sämre igen men det är kanske tur det för det värker i kroppen efter gårdagens trädgårdsarbete.
    Ha det bra

    SvaraRadera
  21. Så vackra bilder du tar! Jag har jättesvårt att välja men det får bli den första bilden! Den ser så stiligt ren ut på nått sätt!
    Ha en fortsatt fin söndag!

    SvaraRadera
  22. Gillar äggbilden bäst, snyggt fotat :)

    SvaraRadera
  23. Vilka fantastiska bilder! Älskar lådan med vaktelägg, å kungsängslilja är en av mina faviriter jusst för det otroligt fina mönstret och den skira stjälken!!
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  24. Jättefin triss och härlig musik, tack för båda sakerna. /Amanda

    SvaraRadera
  25. Helt fantastiska bilder. Den sista bilden är för mig bara perfekt :)

    SvaraRadera
  26. Vilka otroligt vackra foton du har här.
    Naturens naturliga mönster är finast av alla och det första fotot gillar jag nästan mest.

    Söndagshälsningar
    strömma

    SvaraRadera
  27. Så vackert. Det översta blomman ser ut som målat glas. Att "rama" med suddiga fjädrar vaf en kul idé.

    SvaraRadera
  28. Du har en förmåga att plocka fram det vackraste ur dina bilder. :)Det är roligt att se.
    Du ska veta att beröm från dig värmer :)

    SvaraRadera
  29. De bästa mönstren har redan naturen skapat. Vi gör bara efterapningar när vi försöker fånga det med penseln. Du har fångat de väldigt bra med din kamera. Blommorna gillar jag bäst.

    SvaraRadera
  30. Vilka härliga bilder! Alla tre är jättefina. Tack för inspirerande bilder och texter, som inspirerar mig att se världen på ett annat sätt.
    Det finns något åt dig på min blogg.

    SvaraRadera
  31. Läckert!!!

    Visst är det kallare idag, så idag sysslar jag mest med pyssel inomhus, har sytt hängen runt skötbordet och vagnen har monterats ihop..imorgon har de lovat fint väder igen så då hoppas jag på nya stunder i solstolen!

    ha det gott, kram!

    SvaraRadera
  32. Fantastiska bilder. Tänk att man kan hitta så mycket prickar. Den sista blir min favorit, så fint med dagg/regndroppar. /Nilla

    SvaraRadera
  33. Otroligt vackra bilder, nr 1 är favoriten.

    SvaraRadera
  34. Ja, det är verkligen mycket vackert att skåda i naturen.
    Svårt att välja en men...den sista blir det.

    SvaraRadera
  35. Morrn

    Härligt tema, och många fina bilder, din bild nummer tre är en höjdare.

    Ha de bra
    Hasse

    SvaraRadera
  36. Verkligen vackra bilder. Den första fångar mig mest. Ha det bra/Lis

    SvaraRadera
  37. Hej!

    Naturens mönster är de vackraste. Din lila blomma är alldeles underbar.

    Må gott, önskar Irene

    SvaraRadera
  38. Vackra bilder som vanligt! :)
    och en fin tolkning av trisstemat!

    Det är svårt att välja en favorit här idag.. Då de alla har en sin speciella skönhet!

    Ha en fin kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  39. Vilka fantastiskt vackra bilder du visar upp idag. Jag kan npog inte välja för alla är så bra på olika vis...

    SvaraRadera
  40. Du sätter verkligen hittat pricken över i =)
    Dina bilder från naturens underbara värld är helt otroligt vackra. Man vill bara ut och uptäcka mer och mer.
    Ha en riktigt fin vecka/ Bobo

    SvaraRadera
  41. Hejsan
    Aldrig varit här innan vilken fantastisk sida. Ha en fin söndag. kram

    SvaraRadera
  42. Så himla fina bilder!!!
    Naturen bjuder oss verkligen på underbara bilder....synd jag aldrig fotar där. Får väl gå till skogs i morgon.

    Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
  43. Naturen är en fantastik formgivare och det finns så mycket vackara mönster och färger. Du fångar skönheten och sätter din egen prägel på den - jättevackra foton!
    kramar från Poppins

    SvaraRadera
  44. Hei Randi
    Fantastiske bilder, og hvilke fine mønster naturen viser.....nydelig.
    Klem...Ellen

    SvaraRadera
  45. vackra bilder allihopa... jag tycker att äggen var speciellt vackra. Vem behöver måla påskägg när det finns så vackra av naturen

    SvaraRadera
  46. Dina bilder är så underbara, du är en sann inspirationskälla Randi!

    (tack för potatistipset, nu måste jag bara få tag på några potäter att sätta, snabbt som ögat!)

    Ha det gott

    SvaraRadera
  47. Åh, vilka fantastiska foton! Helt underbara alla tre, men den första har något alldeles extra. :)

    SvaraRadera
  48. Tack för allt du får oss att se & upptäcka! Underbart!!

    SvaraRadera
  49. Fantastic! These are magnificent in any language.

    SvaraRadera
  50. Vackra bilder alla tre förstås, men Kungsängsliljan är ju en av mina favoriter;)
    Må så gott!

    SvaraRadera
  51. Ja det är så vackert så det inte är klokt..Tänkvilken mångfald som är i vår natur!!

    kram anna

    SvaraRadera
  52. Fina prickar här också! Bortsett från den sista bilden så skulle bilderna också passa på temat rutigt. :-)

    SvaraRadera
  53. Verkligen en favorit blomma av min favorit fotograf!
    Vaktel ägg är både vackert och gott.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  54. Gomorron! Dina stolar och spaljeér finns i affären efter kl 2....ser fram emot att träffas :)

    SvaraRadera
  55. 57 kommentarer. Det måste vara rekord. Så är dina bilder alltid fina också. Alltid.

    SvaraRadera
  56. Kommer in här och njuter av naturens förunderliga skönhet.
    Du visar den, med en känslighet för det vackra. Makalösa bilder!
    Visst vill man ut och "fånga" mer av den!
    Här är lite grått, men det tinar så sakta.
    Ha det så gott!

    SvaraRadera
  57. Inte har jag tänkt på att det är så mycket prickigt i naturen!! Tack, för att du visade mig det!

    SvaraRadera
  58. Så vackra bilder.. Fritillarian funderade jag också på till prickigtemat.. men det blev något annat.. ja naturen har sannerligen gjort sitt bästa för att försköna och få oss att häpna och njuta. *ler*... Ha en skön vecka.. Monica

    SvaraRadera
  59. Vilka härliga bilder Randi! Särskilt den sista tycker jag är helt ljuvlig. :) Ha en fin vecka!

    Kram Karin

    SvaraRadera
  60. jösses! vilka underbara bilder!
    I LIKE!
    ha de gott
    marianaskeramik

    SvaraRadera
  61. Himmel vad vackert!
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  62. oh naturen är verkligen det vackraste av konstverk!
    men det är en konst att ta sig tid att njuta av den!

    underbara prickar randi!

    varmkram lotten

    SvaraRadera