...
...
...

lördag 17 november 2007

Julkorts - pyssel

Vill visa dig några julkort som jag gjort. Kanske kan det inspirera dig att tillverka egna. Du får gärna kopiera om du vill.

Korten är ca 15x15cm och jag har köpt dem på Ordning & Reda. Jag har använt vita och gråa kort men bara röda kuvert med vit text.


Som du kanske märkt så har jag en förkärlek till glitter. Här har jag använt glittertuber i olika färger för att få glittrande punkter i texten.

  • På vita kort använder jag grå text och glitter i silver, ljusblått och sista punkten röd.
  • På det gråa kortet har jag använt svart text och glitter i silver och rött.
  • Kortet med hjärtat är i guldglitter.

Andra bloggar om: , , , , , ,

13 kommentarer:

  1. Vad kul med lite inspiration till julkort - jag har just köpt hem en hel drös med material för att fixa lite julkort själv i år. :D

    SvaraRadera
  2. Jättefint! Ja, jag lånar kanske lite idéer. Har tänkt försöka hinna göra egna kort. Det är roligt att ge och få men tyvärr räcker inte alltid tiden till.

    SvaraRadera
  3. Knallfint..det skal jo glitre:-)
    Kos søndag til deg..
    klem Randi

    SvaraRadera
  4. Hejsan på dej!
    så pysslig du har varit eller är..hihi.Jättefina kort.gillar ditt kakfat i våningar oxå jättemycke.
    kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Kul med julkortstillverkning! Det är mysigt att skicka iväg kort som man gjort själv. Tack för inspirationen! Ha en skön söndag! Kram Karin

    SvaraRadera
  6. Vilka fina kort du har gjort!
    härligt pynt nedan också!
    Ha dig en bra söndag!
    Ella

    SvaraRadera
  7. Jättefint!! Har du skrivit på korten också? Jag köpte helsvarta kort på Granit, tänkte också använda glitter..och en bild..men nu när jag ser dina lämnar jag nog mina egna ideer lite..:-) Ha en go söndag!!

    SvaraRadera
  8. Tack snälla, för alla era goa kommentarer!

    Anna: Jag skriver inuti korten för hand och då använder jag reservoarpenna med kalligrafi-spets.

    Jag har bläck i olika färger. I röda och svarta kort använder jag vitt bleck - men det bläcket är lite tjockt och marigt. Alltså inget bra om man är bybörjare. Men alla andra färger är lätta att jobba med.
    På baksidan har jag "tryckt" © namn samt plats och årtal.
    Hoppas det var svaret på din fråga.

    SvaraRadera
  9. Vilket fint tips underbara kort!


    Miamaria

    SvaraRadera
  10. Hej, vilke jättefina kort, jätteroliga ideer! Om man inte orkar göra själv så har jag hört att det finns jättefina handgjorda kort att köpa på www.junielle.se. Verkligen roligt med personliga och unika hälsningar även om man inte har så mycket tid över. =) Tips!

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Hittade in här idag. Vilka fina foton du lägger in, inspirerande! Tänkte jag ska lära mig lite om foto en vacker dag när jag får den där tiden som inte finns just nu...

    Jag tycker det är svårt att hitta fina och personliga julkort, så jag tryckte upp egna! Skulle ändå vara med på Formex och visa en bok så jag gjorde det som en kul grej. De är visserligen uppskattade och säljs lite överallt, men jag ska erkänna att jag har en upplaga som räcker några år, haha. Jaa vad gör man får att få det man vill ha? Jo, man gör det själv!
    Ha en härlig vecka och tack för att du delar med dig!

    SvaraRadera