...
...
...

fredag 9 november 2007

SKÄM BORT DIG ...

... det är du värd

Jag promenerar längs havet i regn & rusk. Horisonten försvinner. Regnet piskar i mitt ansikte. Lyssnar på nyheterna om stormen, som drabbar England. Kylan och vinden känns ovänlig. Längtar hem och ökar steglängden.



Väl hemma bestämmer jag mig för att det är dags att skämma bort mig. Jag är faktiskt bra på sånt. Det MÅSTE inte vara champagne och kaviar, för att jag ska känna mig bortskämd!

Jag gör något, som kombinerar min trygga barndom och mitt "mogna" (hoppas ingen i familjen läser det här) vuxenliv.

Här är receptet:
Gör i ordning varm choklad.
Blanda i espressokaffe.
Fluffa mjölken och toppa med en maschmallow
som strax kommer att smält.
Tänd en brasa och ta fram boken som väntat länge.

Kryp upp i soffan, tänd ett ljus och njuuuut.

JAG ÖNSKAR ER ALLA EN RIKTIGT SKÖN HELG!

Andra bloggar om: , , , , , , ,

14 kommentarer:

  1. Det bildet setter igang masse følelser!!Jeg er sikker på at få har vært så mye på hemnet.se og uppvik.nu som meg..Drømt og kost meg helt til mannen min vekker meg å sier "vi kan hvertfall ikke flytte før ungene har flyttet hjemmefra"..
    Høres deilig ut med den oppskften du har på varm sjokolade.Med en bok av Marianne Fredriksson hadde kvelden da vært perfekt.
    Vi er modne kvinner selv om det er mye Pippi der ikke sant?
    Fortsatt deilig kveld til deg:-)
    klem Randi

    SvaraRadera
  2. Tror att jag skall följa ditt mysiga råd i helgen!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  3. Underbart gott med den drycken. Ska absolut pröva i morgon.
    Kramar Eva Agnes

    SvaraRadera
  4. Vilken vacker havsbild och va härligt att skämma bort sig! Ha en skön helg! Kram :)

    SvaraRadera
  5. Mmmm det så godt ut!

    Kransen i det forrige innlegget var utrolig fin!!

    God helg til deg (¨,)

    SvaraRadera
  6. Å vad det lät gott..jag är faktiskt bra på att skämma bort mej själv på just det sättet....kram "M

    SvaraRadera
  7. Åhh, det låter jätteskönt!! ingen choklad hemma,inget espresso kaffe heller,marchmallows...har inte funnits i detta hem på en evighet(de äts upp innan man hinner använda dem till det man vill). Nåja, en kopp te får väl bli bra!! Ha en härlig helg! Kram Anna.

    SvaraRadera
  8. Underbar Bild havet så... vackert även på vintern inte dumt att skämma bort sig ibland.
    mvh/Mona

    SvaraRadera
  9. Precis så vill jag också ha min helg...Men maken sågar, spikar och virvlar upp damm i vartenda hörn så det blir till att städa istället - fast jag gillar det med...faktiskt ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  10. Oj, så mysigt! Det är så härligt att få vara inomhus på hösten, höra vinden tjuta kring husknuten, tända ett ljus och dricka något varmt... Jag gillar ju hösten.
    kramar

    SvaraRadera
  11. Du har helt rätt, man ska skämma bort sig själv. Vare sig det gäller i mat eller porslinet man äter på. Ska skärpa mig på den saken!

    Det bästa med vintern och hösten är när man får komma in i värmen och ljuset efter ha varit ute i kylan och mörkret.
    Trevlig helg! Kram.

    (gillade verklien din krans)

    SvaraRadera
  12. Det lät inte dumt..smarrigt...sonen kommer att älska dett då han är nybliven kafftdrickare...

    Kram från Malin

    SvaraRadera
  13. mmm..det där lät smaskens!

    Storgillade kransen nedanför!
    jätte fint med diamanterna!

    Ha en härlig söndag, kram Katarina

    SvaraRadera
  14. Oh jag har skämt bort mig med att permenenta, slinga och klippa mig! Det är sååå gutt att sitta hos frissan och dom pillar en i håret =).kramis Malin

    SvaraRadera