...
...
...

söndag 31 oktober 2010

TODAYS FLOWER

Clematis - growing in my orangerie



Different varieties of clematis are climbing on the pillars in my orangerie and they really love this invironment. They are blooming in the early spring to late, late fall. They have never been boothered by insects or diseases. I buy all my clematis from Roogoja farm in Estonia.

You can read more about the Kivistik Collection here.

...

Pelarna i mitt orangeri är klädda med olika klematisar. Jag blandar blomfärger i magenta och lila som kontrast till alla rosa nyanser på mina blommor här inne. Så här års njuter jag verkligen av att tillbringa mycket tid här.

Just nu är det en intensiv period med att röja och plantera i trädgården och då är det skönt att gå in hit och värma sig. Lunchen fixar i mitt lilla pentry och självklart har jag en espresso-maskin där, ifall någon tittar förbi.


I wish you all

A HAPPY HALLOWEEN!




22 kommentarer:

  1. Med en känsla som silke. Vackert Randi.

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt foto från en annorlunda vinkel. OCH - fågel- eller ska jag säga borgfotot!! Wow, helt enastående!!
    Så får jag önska en riktigt scary allahelgondag!
    /Ruben

    SvaraRadera
  3. What a pretty clematis. The color is pretty. Happy Halloween, Randi!

    SvaraRadera
  4. I love the way you shot the under side of the clematis. Gorgeous shot. Clematis is a favorite of mine. I had several varieties for about 15 years but lost them in 2008 to a drought and haven't replaced them. Maybe I will get some new ones this spring.

    SvaraRadera
  5. Beautiful flower. Very pretty color.

    SvaraRadera
  6. I love the unusual perspective. Your clematis is such a rich, wonderful colour.

    SvaraRadera
  7. Dear RANDI


    I am so happy for u come to us, blogger. I missed u and your photos and stories.
    nice day

    SvaraRadera
  8. Vilken fantastisk yta på blombladen. Och färgen sedan!

    SvaraRadera
  9. Vilka underbara kort du tar! Så inspirerande! Är din trädgård öppen för visning?

    SvaraRadera
  10. I love this photo, and the clematis is beautiful. Thanks Randi and have a Happy Halloween.

    SvaraRadera
  11. Jag kan se dessa vackra blommor klättra upp i ditt fina orangerie.
    Du kan verkligen njuta av livet!
    Hoppas vädret håller sig milt och skönt så du har gott om tid att ta hand om din älskade trädgård!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  12. LOVE this photo of the clematis! Just a few minutes ago I discovered a clematis blooming in a sheltered area of my garden. Just one blossom and not in as good shape as your! But I was surprised to find it!

    SvaraRadera
  13. flott! Och en annorlunda vinkel. :)

    SvaraRadera
  14. Klematis er en så vakker blomst, og kommer i så mange flotte varianter. Et nydelig bilde igjen....forstår ikke helt hvordan du bär deg åt for å få det så fint! :)

    SvaraRadera
  15. Jag är som vanligt helt tagen av dina bilder. När jag har mera tid skall jag verkligen botanisera runt här och njuta. Lite sen med att vara runt bland blommig fredags deltagare. Men tur var det annars skulle jag missat ditt citat som jag tyckte var så klokt.

    My home is also my castle...
    ... but... my body is my temple.


    Treat your body as a temple
    - you only have one!
    Dra citat för mig som börjat ett lite nyttigare liv.
    Ha en fin fin vecka/Gela

    SvaraRadera
  16. absolutely gorgeous, artful as well as lovely~

    SvaraRadera
  17. Fantastiskt fin clematis.
    Du har verkligen lyckats fånga den och den fina bakgrunden förhöjer ju blommans färg.

    Jag kan riktigt se hur fint du har i ditt orangeri.

    Ha det gott
    Kramen/Gunilla

    SvaraRadera
  18. I like how you see the photograph from another viewpoint than most photographer's. You have a good eye. Excellent flower image. It is such a different perspective.
    Joyce M

    SvaraRadera