...
...
...

torsdag 11 februari 2010

SKY WATCH

The Harbour of Kåseberga
Österlen, South of Sweden



That´s it!
I´m tired of snow and ice.
I ´ve had enough of snowstorms
but a new one is on it´s way from Bornholm!

This means that I have chosen to post
a photo from lasts summer.

I dream of green grass, leaves on the trees,
and the smell of spring flowers.



Nu får det vara nog!
Jag är så trött på snö, hårda vindar,
avstängda vägar och inställda tåg.
Nu längtar jag efter vårens färger och dofter.



For more photos from around the world,
please visit Sky Watch Friday.

37 kommentarer:

  1. Hej Randi!
    Härlig bild, tagen nedanför Ale stenar, inte långt från Else och Roskraft, och inte heller så långt från ingvar&Ingela på Raskarums Plantskola...
    Jo, jag tycker nog också att vintern varit dryg...
    Ha det gott!
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  2. Dina bilder är magiska. Jag tror jag blivit addicted:-))
    Ljuset... Hmmmm!

    Hillevissan

    SvaraRadera
  3. For noen farger du har på bildene dine! Utrolig vakkert!

    SvaraRadera
  4. Fantastisk bild, som vanligt! Jag hade tänkt att mena att vintern är över på lördag.

    SvaraRadera
  5. Virkelig vakkert! Jeg kjenner hvor jeg lengter etter sol og sommer når jeg ser på det.

    SvaraRadera
  6. Beautiful! I love the vibrant colors of the scene!

    SvaraRadera
  7. That is a beautiful coloured sky and I love the boat. I want spring too.

    SvaraRadera
  8. This is a fabulous photo.
    Really great.

    btw. Kjenner du til den nordiske utgave av ABC i ord og bilder?

    Mange spennende innslag fra Sverige,
    Danmark, Norge og Grønland etc.

    SvaraRadera
  9. Jag oxå, men var finns detta ljuvliga gömt?!
    Verkar vara efter feb, mars, april...?
    suck...
    Underbar vacker bild, som vanligt!
    hälsn Lena
    (igår kom det ca 1 dm till!!!!)

    SvaraRadera
  10. Hej Randi!

    Instämmer! Är också hjärtligt trött på snön (70 cm i Fagerdala, inte ens hunden tar sig fram på tomten) och kylan (-20 förra helgen). Å andra sidan är det skönt att inte vårbruket kommer igång än på ett tag - har massor att göra för att få ordning på min nystartade blogg. Tack för länken!

    SvaraRadera
  11. Isn't that just lovely! Wonderful colors. Thank you for sharing.

    SvaraRadera
  12. Amazing colors and sky, what a stunning image. Well done!

    SvaraRadera
  13. Det här är verkligen konst!! Fantastiskt vackert!!

    SvaraRadera
  14. Vakkert, vakkert, Randi :) Send meg så gjerne litt sommer dersom den skulle komme til deg først :) Veeeenter nå :)

    SvaraRadera
  15. Stunning sky and I love how you shot it through the rigging.

    SvaraRadera
  16. Beautiful shot Randi!

    love the post below this too, dancing ice

    My entry - Early Birds

    SvaraRadera
  17. fabulous shot! the colors are beautiful

    leethroughthelens.blogspot.com

    SvaraRadera
  18. Such gorgeous colours to drink in while the snow falls softly outside!

    SvaraRadera
  19. Underbara färger i din bild!
    Här var det -20 idag, solsken. Igår -3 och snöyra! När ska detta elände ta stut??

    SvaraRadera
  20. Det ser nytvättat ut, som när man fått nya gasögon. :) Ibland undrar jag var du hittar alla vackra båtar. :)

    SvaraRadera
  21. Den här bilden bjuder på färg som går rakt i hjärtat! /Anja

    SvaraRadera
  22. Hej!
    Hörde att snön har kommit in över Österlen, som tur är så kommer ovädret inte till mig. Jag tror inte att jag har upplevt en sådan lång vinter förut och nu bara längtar jag tills det blir vår.
    Ha en skön helg
    Kram

    SvaraRadera
  23. Kjempe flott bilde og nydelig farger.

    SvaraRadera
  24. Nydelig himmel, bilde og farger! Utrolig flott:-)

    SvaraRadera
  25. Hello Randi. Wow another awesome one!
    A lovely summer!

    Have a great weekend.

    SvaraRadera
  26. Dette var herlig lekker! Flott vinkel og vakre farger! Me like:-)

    SvaraRadera
  27. Starka färger och kontraster. Det ser ut som du har använt dig av HDR-teknik. Det är sådan dynamik i bilden.

    SvaraRadera
  28. Artlover - Nej, jag har inte använt HDR tekniken - endast justeringar i RAW.

    SvaraRadera
  29. Nydelig bilde ... tror vi er riktig så mange som lenger etter våren nå .... her skal vi nok vente en god stund til, for her er det kulde og mye snø enda!

    SvaraRadera