...
...
...

torsdag 26 november 2009

STORMY WEATHER

Schneeball Hortensia


The winds are howling, the clouds are dark, the rain washes the windows.
My hiding place is now my orangery.
A cosy and warm place, where I can extend the summer season
and still enjoy the blooming of some flowers.


Vädrets makter är nu inte nådiga.
Regn och rusk är här
och jag tar min tillflykt till orangeriet,
där jag njuter av en förlängd sommar-säsong.


My grateful thanks to Katarina at Roses and Stuff for hosting Blooming Friday.

19 kommentarer:

  1. Vacker bild! Vill besöka ditt orangeri nu. Regnet öser ner här och det är så mörkt och grått

    SvaraRadera
  2. Så vacker. Önskar jag hade ett orangeri....

    SvaraRadera
  3. guuuuu så vackert, värmer mitt blommande hjärta denna mörka kväll!

    varmkram lotten

    SvaraRadera
  4. Vad fint du fått fram strukturen i blomman! /Ruben

    SvaraRadera
  5. Vakkert bilde, men hva er det? Utrolig nydelig blomst som jeg også vil ha.
    Klem Laila

    SvaraRadera
  6. Laila - Tack för din kommenetar - det är en hortensia, fotograferad med macro-objektivet.

    SvaraRadera
  7. Ännu en sådan där bild som sänder en vällustig rysning igenom mig!
    Tack för den, Randi!

    Vi har fått avlastning och reser bort över helgen. Hörs sen!

    Kram!
    Märit

    SvaraRadera
  8. En otrolig vacker bild på en av mina favoriter!
    Kram Hedvig

    SvaraRadera
  9. Hej goa Randi!

    Ja, att smita in i orangeriet eller växthuset gör att man kan drömma sig bort från höstrusket en stund.

    Underbar bild!!!

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  10. Angående 'köksträdgården' på FB Jag förstår dej, dina bilder är ju mästerliga, själv jag försöker att inte lägga ut några högupplösta bilder där. Men man kan ju vara med i denna grupp bara för att vara med i dialogen mellan oss grönsaksodlande entusiaster. :-)
    Det är riktigt trevligt att träffa nya ansikten från hela Sverige.
    Önskar dej en härlig 1:a Advent.
    ps. Är det en hortensia?

    SvaraRadera
  11. Tjusigt. Undrar vad det är för blad. Lyser i alla fall i allt det mörka.

    SvaraRadera
  12. Oj oj det var en vacker hortensia.
    Jag blev lite konstig i huvudet precis som om det var någon annanstans än kroppen.
    Ont i armen som sjutton men ingen feber och så.
    Jag är glad för att jag tog den i vilket fall för influensan vill man ju inte ha.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  13. Your Hydrangea is new to me. It is a beautiful colour, very appropriate for the winter months!.
    Have a good weekend.

    SvaraRadera
  14. Så fint. Skönt att ha någonstans att krypa in när det är sånt här väder.

    SvaraRadera
  15. Has anyone ever taken such a beautiful portrait of hydrangea? I do not think so! Exquisite. Enjoy your cozy orangery. Kram Carol

    SvaraRadera
  16. Hej Randi! En sådan läcker - och ovanlig - bild av Hortensia. Super!

    SvaraRadera
  17. You have such a lovely photoblog!
    I wish I had an Orangerie to linger in at this season.
    Have a wonderful weekend and end of autumn.

    SvaraRadera
  18. Underbart fina vita blomster på din bild!//Eva

    SvaraRadera