...
...
...

tisdag 6 oktober 2009

GOTT



Gott är för mig rena råvaror utan tillsatser
och som smakar vad det är och ingenting annat.
Har man smakat en tomat, som man odlat själv,
så går det knappt att köpa en i affären.
Den egna har söt koncentrerad smak,
som inte kan jämföras med den som finns i handeln.

Nu är det fest i köksträdgården.
Det mesta har mognat.
All tid, omsorg och kärlek som
jag har lagt ner ger mig nu belöningen.

tisdagstema

Dagens tisdagstema är - "GOTT".
Every Tuesday, participants post photos based on a theme.
This week´s theme is - "Tasty".

24 kommentarer:

  1. Mmmm, jag håller med!!! Och nyskördad tomat och squash är ju inte helt fel att lägga på grillen =)

    SvaraRadera
  2. Du á meg så fantastisk:-))
    Som du sier er smaken nok i seg selv..Antagelig forskjellig fra sted til sted hvor det dyrkes..
    Disse skal starte rawfood kafé i Kivik.. http://kivikslillaraa.blogspot.com/
    Det blir jo spennende..
    Superdeilig dag & Stooor klem fra Randi

    SvaraRadera
  3. Underbar bild! och jag håller med dig.

    SvaraRadera
  4. I have to use the translation in order to understand your writing, but agree with you that no store bought vegetable can compare to the one from the garden.

    SvaraRadera
  5. Jag håller absolut med dig om det...vilken vacker bild som en gammal oljemålning. Jag har börjat baka bla matbröd och det är samma där....jag kan knappt annat än i undantagsfall få mig till att köpa "köpebröd" med alla mystiska ingredienser som det innehåller. Ha en skön höstdag. Kram!

    SvaraRadera
  6. Vad härliga råvaror att laga mat av.
    Vilket väder vi har, underbart!
    Ha det bra
    Kram

    SvaraRadera
  7. Lyckliga du! En härlig korg med 'lyxig mat'! Finns inget bättre och nyttigare! Ha det så bra. Kram Ingrid

    SvaraRadera
  8. ingen ting är så gott som det man har odlat själv:)
    jag hade satt några morötter en gång och aldrig har de smakat bättre än som då;)
    kram

    SvaraRadera
  9. Javisst ser det gott ut!
    Vacker bild...
    Ha en underbar tisdag.
    Kramen.

    SvaraRadera
  10. Smarrigt. Njut! Det har du gjort dig förtjänt av!

    SvaraRadera
  11. Ja, det är verkligen välinvesterad tid, den man lägger i trädgårdslandet...både när man sår, sköter om och skördar investerar man i välbifinnande.
    Må så gott,
    Lydia

    SvaraRadera
  12. Det var en riktigt härlig korg du visar upp! Ser smaskigt ut!
    Växthusmadam

    SvaraRadera
  13. det är verkligen vardagslyx att plocka in sina egna frukt och grönsaker! Bara känslan att ta in en så vacker kprg som din.
    Sitter och kikar på "halv åtta hos mig" som visar nästan dina hemmatrakter. Det är nästan det enda programmet som jag kikar på under veckorna.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  14. Fantastiska bilder du tar. Bilden på jordgubbshallon tror man att den ska smaka sött o gott när man ser den. Grönsakskorgen är fantastisk, precis som en bild på en "gammal tavla". Du är super duktig med kameran. Ha det så skönt i höst. Birgitta i Göteborg

    SvaraRadera
  15. Hej! Vilken fin korg med härligt innehåll. En egen odlad tomat är ju hur läckert som helst.
    Kramar till dej.
    Birgitta

    SvaraRadera
  16. Härlig korg! Vilka fina blomkålshuvud du fått!!!
    Så sant om tomater! Vi köper sällan tomater i affären. Inte efter att ha smakat egenodlade!

    SvaraRadera
  17. Mmmm vad underbart! Vilken härlig skörd! Det nästan vattnas i munnen :D
    Ha det gott!
    kram
    nina

    SvaraRadera
  18. Egenodlat o nyskördat - finns det nåt bättre?!

    SvaraRadera
  19. Både gott och vackert! Själv älskar jag egenodlad gurka. Vilken skillnad på smak. /Anette

    SvaraRadera
  20. Finns inget bättre!
    Mitt är snart slut.
    Imorgon blir det brasa ute om det inte blåser.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  21. Så lyxigt att tillgång till en massa hemodlat. Oooh, blomkålen ser ju helt perfekt ut. Fint arrangerat i korgen.

    SvaraRadera
  22. Det må være deilig å ha sin egen grønnsakshage! Mye godt du viser frem her, sunt er det også! :)

    SvaraRadera