...
...
...

torsdag 29 oktober 2009

BLOOMING FRIDAY



I NEED THE COLOURS OF LIGHT

Nu är nog bästa tiden att tillbringa i orangeriet.
Ljuset har bytt skepnad och jag bara njuter.
Utanför blommar fortfarande massor av rosor
och jag sitter bara och betraktar Alltet.
Känslan av att jag borde klippa lite rosor
eller rensa bort ogräs - är som bortblåst.

Jag fixar en Latte - lyssnar till Melody Gardot och
tillåter mig att glömma både tid och rum.
Jag vill stanna tiden NU och bara njuta!
...

Autumn is in the air -
the best time is Now!

It´s hard to believe that summer is over.
My garden is still full of blooming roses.
Now...is the best time to spend in the orangerie.
Here I can relax...enjoy my latte and
listen to my favorite - Melody Gardot.




Fler Blooming Friday bidrag hittar du hos Katarina/Roses and Stuff.

24 kommentarer:

  1. Ja tänk om man kunde det ... stanna tiden ibland:)
    va mycket man skulle kunde få njuta av :)
    kram

    SvaraRadera
  2. Javisst - ibland vill man bara stanna tiden och njuta. Det finns så mycket vackert och stimulerande runt oss! Din vackra blomma påminner faktiskt en del om min lilla citronblomma!
    Ha en skön och njutbar helg!

    SvaraRadera
  3. Helt rätt Randi, Carpe Diem. Jag önskar dej en riktigt trevlig helg/ Tyra

    SvaraRadera
  4. Härligt med att stanna till och till Melody!!!
    Trevlig Helg!
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  5. Va mysigt att sitta i ett orangeri och bara njuta och slappna av. Vilken otroligt vacker bild. Lena/isis

    SvaraRadera
  6. Visst är det ljuvligt!
    Ha nu den finaste av helger,
    Lydia

    SvaraRadera
  7. Jag känner som du. Det är så härligt nu när det fortfarande finns vackra växter och alla måsten känns som bort blåsta. Jag är glad att vi har olika årstider - men just vintern känns onödig, tycker jag.
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Nå´t många lätt glömmer, stanna upp och var med ALLA dina sinnen här & nu. En underbar bild som alltid Randi. Du är verkligen fantastisk bakom kameran. Ha en trevlig helg. Kram.

    SvaraRadera
  9. Dina blomsterbilder är bara så fantastiska. Hoppas du ramar in dom och har dom på väggen eller varför inte göra en fotobok. Genom iPhoto kan du beställa böcker. Jag har nu gjort 3 böcker. Presenter till vänner!
    Kvalitén är riktig bra och du kan redigera allt i Macen.
    Kram från Hedvig

    SvaraRadera
  10. Så tjusig bild! Och lite Melody Gardot sätter ju stämningen perfekt. God helg!

    SvaraRadera
  11. Oj vad vackert det blommar i din trädgråd fortfarande.. så härligt att sitt så där o njuta. Underbar bild, ha en skön och trevlig helg.. Kram/Monica

    SvaraRadera
  12. Hej !
    Vacker bilder och fin text ! Jag njuter.
    Hoppas att du får en mysig Allhelgonahelg.

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  13. It sounds the perfect setting for a relaxing cup of coffee. Hopefully the roses will continue blooming for a little longer.

    SvaraRadera
  14. Så vackert i din rosengård.
    Ang tiden så visst kan den stanna en stund;))!Det är inte tiden som går utan bara klockan...;)) /Anja

    SvaraRadera
  15. Randi your photography transforms flowers into ethereal dancers. Beautiful ... and what a rose garden! Carol

    SvaraRadera
  16. Vad härligt det låter att sitta där och lyssna på musik och njuta av allt det vackra
    Ha en skön helg
    Kram

    SvaraRadera
  17. Vacker bild!! Lyssnade på Melody Gardot i bilen hela sommaren i Sverige - härligt! Det måste finnas både ett manligt och ett kvinnligt träd i närheten av varandra för att järnek ska bära frukt. Det enda självbefruktande järneken jag känner till är Ilex 'J.C. van Tol'. Ha en trevlig helg! Stor kram Ingrid

    SvaraRadera
  18. Uuuh, så delikat, älskar hur den tunnas ut til inte dessutom. Vilken fantastisk rosenträdgård, skulle inte skämmas i Regent's Park!

    SvaraRadera
  19. ÅÅ-å så vakkert, berre nyt det og ha ei god helg. PS Fin musikk.

    SvaraRadera
  20. Så vackra bilder Randi!:-)
    Du gör alldeles rätt som sitter i orangeriet och njuter av skönheten med både vacker musik och latte! Sådana stunder skall man unna sig, och det blir minnen med guldglim då vinterdagarna träder in.
    Riktigt trevlig helg önskar jag dig!/Karin

    SvaraRadera
  21. Hej Randi! Har man lyckan att fortfarande ha blommande rosor så är det nog lättare att uthärda.....
    Fast visst är hösten fin med alla färger! /Anette

    SvaraRadera