...
...
...

onsdag 26 mars 2008

DRÖM & VERKLIGHET

Egentligen går det liksom aldrig ihop
– det är ju Dröm eller Verklighet.


Foto: Randi Måhl
Min Verklighet idag

Men Verklighet är kanske Drömmar,
som är förverkade.
Därför gäller det att alltid
ha drömmar på lager liksom.


Foto: Randi Måhl
Min dröm om morgondagen

Det gäller att inte glömma bort att drömma.
Just idag drömmer jag om sommaren,
Och vem gör inte det?

Jag drömmer
Att marken är grön.
Och himlen är blå.

Att jag sitter vid dammen.
Att småfåglarna sprätter i strandkanten.
Att jag njuter av gott sällskap vid dukat bord.

Vilken tur att jag kan drömma!

Reality & Dreams - I´m dreaming of summer.
Andra bloggar om: , , , , , ,

16 kommentarer:

  1. Ah så vackert!

    Tack för raderna hos mig. Beslutet satt långt inne...men just nu känns det rätt. Jag är så rackarns trött efter avhandlingsspurten. Kanske kommer kraften åter och med den även skatinläggen.

    Sköt om dig och på återseende!

    Stor kram.

    SvaraRadera
  2. Även om jag förstår drömmen om sol och sommar, så tycker jag att din verklighet idag ser ut som en saga ... suck... :-)

    Kram
    Elina

    SvaraRadera
  3. Vilken ljuvlig bild på det dukade bordet..helt underbar...!
    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  4. Alltså...jag drömmer med dig!! Utan tvekan...alltså vilka bilder!
    MEn jag bara måste erkänna att drömmens bild lockar mer just nu!
    Helt underbart!
    Ännu en gång är jag alldeles överrumplad av din skicklighet med kameran!
    Tack min raraste Randi..:)

    Puss och klem..;)

    SvaraRadera
  5. Hej
    Hittade ingen mail till dig...Jag har i princip glömt bort fågelinfluensan. Jag låter inte barnen hålla på med höns som har dött av någon anledning. Det är det enda som jag bryr mig om. Jag nackade alla höns också i samband med fåleginfluens-snacket det var hemskt må du tro, helt friska djur...Och nu ångrar jag mig, det var helt onödigt känns det som.
    Annmarie

    SvaraRadera
  6. hit älskar jag att komma, mumma för ögat och själen!!! kram lotten

    SvaraRadera
  7. Jag drömde mig bort där ett tag när jag läste.
    Tack för dina rader du skrev om skåpet hos mig. Jag vet inte vad det är för träslag. Det är i alla fall inte furu, det är lite guld lyster i det på något sätt. Det är det som gör mig tveksam till målning.
    Vaxa har jag aldrig testat men det ska undersökas. Tack.
    Kram Caroine

    SvaraRadera
  8. Härligt med drömmar och vackra bilder! Den första ser ut som en vintertavla. Dröm sött! ;) Kram Karin

    SvaraRadera
  9. Ljuvligt vackert! Dina bilder är som alltid fantastiska...!!!!
    Tack för din goa hälsning hos mig!

    Kram Annie

    SvaraRadera
  10. Ja, vilken tur!
    Bilden med snön ser ut som en sån där som man skakar på så att det snöar, du vet. Sagovärld. Vacker bild!
    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  11. åååå så vackert skrivet!!!!!!


    `·.,(¯`·´¯)
    (¯`·´¯).·´
    `·.,.· L O V E
    ♥Kramar Mamma Millan♥
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

    SvaraRadera
  12. visst är dedt härligt att drömma =) ha en bra dag/ mvh junhe

    SvaraRadera
  13. ÅH! vilken sida....Och musiken är underbar. Har precis, i dagarna, upptäckt din "sida". Fullkomligt älskar den......Kommer garqnterat tillbaka!

    SvaraRadera
  14. Nu ger jag upp snart kan aldrig kommentera hos dig för det uppstår fel.

    Randi Randi det var det finaste jag sett. Vet ingen som kan visa sina drömmar som du gör.
    Annika

    ps provar med anonym

    SvaraRadera
  15. Så vackert :) Finns inga andra ord som beskriver det bättre... :)

    SvaraRadera
  16. Åh, vilken underbart underbar bild, det ser ut som en målning i en sagobok!

    SvaraRadera