...
...
...

måndag 6 augusti 2012

WELCOME TO KIVIK





Kivik is a picturesque old fishing village, 
located at the heart of the well known region - Österlen, southeast of Sweden.

This cosy old village is famous for it´s herring, apple cider and beaches.

.  .  .  .  .

Den här platsen besöker jag mycket ofta. Här känns det, som om tiden stannat upp. Promenaderna i de små gränderna bjuder alltid på en skön atmosfär.
Husen och trädgårdarna är som tagna ur en sagobok.
Det här är en plats, som man alltid längtar tillbaka till.

Därför åker jag väldigt ofta hit!

Jag kommer att visa mina favvis caféer, butiker 
och restaurangeri ett senare inlägg.



















copyright 2012 rostistel.blogspot.com

26 kommentarer:

  1. Åh, Randi,jag har varit i ditt paradis!Så fint det är på Österlen..vi bodde i söta Rörum, nästan granne med Mandelmann. Så mysigt ställe!
    Kommer gärna tillbaka till dessa vackra omgivningar!Skall ta mig i kragen och blogga lite om det också!Kramar från en som börjar jobba idag!!

    SvaraRadera
  2. Ljuvliga bilder, längtar dit igen....
    varmkram L

    SvaraRadera
  3. Så underbart ställe! Härliga bilder du visar, och nu i veckan skall jag åka dit ner och kanske få se det vackra Österlen.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  4. Älskar också sådana där små mysiga gator, som finns i samhällena vid kusten!

    SvaraRadera
  5. Incredible, colorful captures, Randi, and what a lovely world you have!! Delightful! Thanks for sharing it with us! Have a great week!

    SvaraRadera
  6. What a charming fishing village. Great shots of it.

    SvaraRadera
  7. Very beautiful shots, Randi. When I imagine Sweden, this is what I think of!

    SvaraRadera
  8. It's just gorgeous ... SO different from my corner of the world.

    SvaraRadera
  9. A stunning series!! Boom & Gary of the Vermilon River, Canada.

    SvaraRadera
  10. So beautiful and colorful. what a gorgeous village.

    SvaraRadera
  11. What a picturesque village.

    SvaraRadera
  12. Kivik is a very pretty village. I love the colors, it looks so bright and cheery. Thanks for sharing this lovely place. Great shots.

    SvaraRadera
  13. An incredibly lovely place. LOve all the images! Many thanks for sharing.

    Cheers ... visiting from Our World Tuesday.

    Now, here's something completely different:

    http://turningboholano.blogspot.com/2012/08/balut.html

    SvaraRadera
  14. Stämningsfulla bilder Randi! Tänk om en fick till det med kattvakt.../Anja

    SvaraRadera
  15. What beautiful photos. I esp. like the first one. It looks like a painting.

    SvaraRadera
  16. Interesting and also beautiful photos. I would love to visit there one day.

    SvaraRadera
  17. Kivik looks like a lovely place to visit. Your warm editing made it even more appealing.

    SvaraRadera
  18. Rigtig flotte billeder du viser.
    Kan lide dem alle.
    Ønsker dig en god tirsdag:)
    Hanne Bente

    SvaraRadera
  19. Vackra och stämningsfulla bilder från Kivik! Ha en fortsatt bra vecka, här ösregnar det...igen!

    SvaraRadera
  20. när jag hör Kivik lägger alltid min hjärna till "marknad" men det kanske inte är samma kivik? Jag förstår att du gillar platsen. Det är vackert.

    SvaraRadera
  21. Kivik är en riktig pärla måste jag säga.. har varit där två gånger så det är inte så ofta.. precis.. hihi. Men jag var där i början av juni i år.. helt ljuvligt ställe och jag älskar verkligen den delen av Österlen.. helt underbart! Ha det gott o kram/Moa

    SvaraRadera
  22. Good to read about a fishing villege Kivik! Beautiful shots yet enhanced by the stark contrasts!

    Cheers

    SvaraRadera
  23. This is beautiful -- a perfect old-style village-- I'd love to visit!

    SvaraRadera