...
...
...

lördag 11 maj 2013

DANIEL BERLIN KROG I SKÅNE TRANÅS



Jag har flyttat till världens bästa plats! På några minuters bilresa kan jag nå 
Daniel Berlins Krog i den lilla byn Skåne-Tranås på Österlen.
Maten serveras på ett unikt och smakfullt sätt med råvaror, som valts med omsorg. Jag uppskattar att man kan identifiera vad, som serveras på tallrikarna. Det känns unikt och de rena smakerna förstärks utan att vara tillgjorda. Middagen blir en upplevelse, man aldrig glömmer. 

När jag flyttade hit, trodde jag aldrig, att en av Sveriges bästa restauranger skulle finnas så nära. När jag bodde i den lilla byn Bray i England, hade jag bara ett par minuters promenad till The Waterside Inn - enda restaurangen utanför Frankrike, som fått tre Michelin stjärnor 25 år i rad. Jag kunde aldrig drömma om att jag skulle få uppleva ännu en fantastisk krog, som denna så nära mig. 

(Jag hade önskat att jag hade kunnat fotografera samtliga tallrikar med min ”riktiga” kamera, men istället smög jag fram min mobil, för att snabbt ta åtminstone en bild.)




*  *  *  *  *