...
...
...

söndag 20 mars 2011

SPRING SIGN




Dubbel Röd Blåsippa

Hepatica nobilis ´Rubra Plena´


This is an uncommon fully double Hepatica with an origin from Estonia.



. . . . .

Tyvärr finns inte den här söta blomman i plantskolorna längre.
Det är en kortlivad perenn och i år har jag ännu inte hittat den i min trädgård.
En virus-sjukdom har angripit nästan alla bestånd i landet.

Jag hoppas verkligen att den snart är tillbaka i plantskolorna...sund och frisk!








copyright 2011 rostistel.blogspot.com





23 kommentarer:

  1. Ett äkta vårtecken, mina blommar om 3-4 veckor.
    Den blåsippan visste jag inte fanns, förrän när det vårades på det här nya stället. Jag skrek till av förtjusning. Om något/några år har jag den i blått för det har en givmild trädgårdsmänniska lovat!
    /Anette

    SvaraRadera
  2. What a beautiful flower! You have captured its beauty perfectly.

    SvaraRadera
  3. Åh...... *förälskad*.....:) Var får man tag i dessa rariteter? Nu börjar den tiden då man läser bloggar och blir kär varje dag :)

    Ha en skön söndag :)

    SvaraRadera
  4. So beautifully captured!!

    SvaraRadera
  5. Wow! Jag har aldrig sett något liknande! så vacker!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  6. An unfamiliar flower to me, but lovely.
    Rosie

    SvaraRadera
  7. That's a very beautiful sign of spring!

    SvaraRadera
  8. Your photos are always very good.

    SvaraRadera
  9. Our sign of Spring are starting to show too...snowdrops and crocus.
    Beautiful shot!

    SvaraRadera
  10. That's a gorgeous flower. Your photographs are always so wonderful.

    SvaraRadera
  11. Heldig dere i Skåne som starter våren tidlig.Fantastisk fine fotografier du viser oss på bloggen din

    SvaraRadera
  12. En underbar blomma som du har fångat alldeles fantastiskt. Hälsar Caroline

    SvaraRadera
  13. Love the tight layers of petals in this stunning flower! Great photo!

    SvaraRadera
  14. Men gud så underbar! Suck......!:)

    SvaraRadera
  15. Vilken underbar blomma! Jag önskar att jag kunde se en sån eller åtminstone en liknande i trädgården, men tyvärr är snödrivorna fortfarande HÖGA här...

    Önskar dig en fin vecka!

    Många kramar
    Bitte

    SvaraRadera
  16. Wow - so gorgeous and spring-like!

    SvaraRadera
  17. nu stundar en underbar tid, vad jag har längtat efter våren.

    SvaraRadera
  18. Waoo! Vilken sötnos!!
    Har den slagit ut utomhus? Eller kanske i ditt (vackra!) orangeri?

    SvaraRadera
  19. What a beautiful blog you have!very inspirational!

    Dorota
    www.jewellerybijou.com

    SvaraRadera
  20. everything beautiful....I did not find an error on
    congrats

    http://graceolsson.com/blog/2011/03/the-uruguay-of-my-dreams/

    SvaraRadera
  21. Ååå vilken juvel, vad den var vacker.
    Håller helt med Lotta - man blir kär.
    Två hanänder som visar sin kärlek för varandra kul bild!
    /MB

    SvaraRadera
  22. It's uncommon! Very beautiful blåsippa :)
    K

    SvaraRadera