...
...
...

måndag 18 januari 2010

MY WORLD



Cold, windy and snowy weather chills the south coast of Sweden now.

It´s difficult to imagine that people will jump into the water
from this swim pier in a couple of months.

Jag har aldrig frusit så mycket, som jag gör nu här nere.
När jag bodde i Stockholm upplevde jag aldrig kylan på det här sättet
trots att det ofta var fler minusgrader där, än vad vi har i Skåne.
Här är kylan rå, fuktig och isande kall p.g.a. de hårda havsvindarna,
som sveper in över åkrarna.

Min längtan efter våren förstärks för var dag som går!



To visit other pars of the world,
please go to the home of - My World Tuesday.

23 kommentarer:

  1. Skjønner deg sååå godt,men lengter enda tilbake tross alt...:-) Det er så fylt av naturkrefter...I Loooove:_)
    Deilig kveld & Klemmm Randi

    SvaraRadera
  2. This image certainly speaks to chill! Beautiful Randi... how do you get these blues? Gorgeous. Carol

    SvaraRadera
  3. Ja, jeg fryser også mer nå med 4 kulde grader og litt nedbør enn når det var 28 -30 tidligere. Men som du sier det er den råe luften som gjør det.
    Flott bilde (om alltid).
    Klem Laila

    SvaraRadera
  4. Aj aj - det där ser verkligen kallt ut! Bor du inte i södra Skåne??

    Vet inte om jag vågar berätta det - men idag har vi 19 gr här och sol. Åt lunch på takterrassen i solen och sen tog vi en utflykt upp i bergen/landsbygden och såg att de allra första mandelträden börjat blomma!

    Men våren kommer snart till dig med Randi!

    SvaraRadera
  5. Kallt men så vackert.
    Jag gillar mycket de mättade färgerna du använder nu.

    SvaraRadera
  6. Cold and beautiful. There is something I love about water and winter although swimming outside has to wait.

    SvaraRadera
  7. Laddat och magiskt. Men får som sagt ingen lust att hoppa i :-)

    Härligt smarrig tulpan på förra inlägget också!

    Ha det gott

    SvaraRadera
  8. I can't believe that people would swim either!! I love the deep blue with the ice!

    SvaraRadera
  9. Kära Randi, där är vi fullkomligt överens...måtte våren visa sitt sköna ansikte snart! :o)
    ~Lydia

    SvaraRadera
  10. Du har så vackra bilder att lägga upp .. vilken kamera har du .. jag vet att det är den som står bakom kameran som är viktigast .men även din kamera måste ju vara otrolig bra :)
    kram

    SvaraRadera
  11. Gorgeous capture, Randi, but oh! does it look cold! I got the shivers just looking at that blue water!! Have a great week! And stay warm!

    Sylvia

    SvaraRadera
  12. Our pier looks the same, I long for the warmth of the sun!

    SvaraRadera
  13. Jag hade samma upplevelse av kylan när jag flyttade till Skåne från Småland :)
    vacker bild du tagit!

    SvaraRadera
  14. Helt fantastisk bild! Synd att du fryser, när jag njuter såå av din fotokonst..Kram//Eva

    SvaraRadera
  15. Instämmer! Den värsta "frysupplevelse" jag haft i mitt liv var en vinter i Malmö-blåst!
    Här uppe i norra Skåne är det tack & lov lite mer "lä"!;-) Du får kanske komma hit & "pusta ut" lite, Randi?!;-)

    SvaraRadera
  16. Your image does show the cold. Beautiful shot!

    SvaraRadera
  17. Lovely shot Randi, love the dep blue sky.... a nice composed shot :)

    love your today's flower post too

    St Philomena's Church

    SvaraRadera
  18. Nice photo. Really captures the coldness of the occassion.

    SvaraRadera
  19. Wow - that looks very cold. It's the damp air down south that is so terrible...

    SvaraRadera
  20. Indeed, I can't think that people do that!!! Lovely image, great colour and detail!
    Gena @ Thinking Aloud
    a photoblog
    South Africa

    SvaraRadera
  21. Tjusig bild med underbar färg!

    För övrigt håller jag med om den förfärligt isiga kylan, som är över oss nu!

    Våren, kom fort!

    Kram!

    SvaraRadera
  22. Hej Randi!

    Oj, jag sitter och jobbar och letade en butik och av en slump kom din blogg upp!!
    Så länge sen jag kikade in till dig, jag är glad att jag hittade tillbaks till dig!

    Oj vad jag ler när jag läser ditt inlägg!
    Du minns nog inte men jag kikade in till dig ofta förut då jag och min familj funderade på att flytta till Simrishamn från Umeå i norr.
    NU BOR VI FAKTISKT HÄR I SIMRISHAMN!!!
    Åhh som vi trivs!
    Vi pratar VARJE dag om hur otroligt MILT det är här, vi tycker det är hur varm vinter som helst!
    Vi var norröver i julas. Hos svägerskan var det -44 grader, hos våra föräldrar hade vi -20 till -30 OCH blåst hela veckan, och i Umeå snöade det 97 cm på tre dygn och var jättekallt och blåsigt (-15 till -20). Sonen som är 8 år funundras dagligen över våra grannar som tycker att det är så kallt och så mycket snö....

    Nu ser jag verkligen fram emot vår första vår här!

    Kramar Camilla

    SvaraRadera