...
...
...

lördag 1 december 2007

BOKTIPS


Festandet är över och jag vill
tacka er alla för era gulliga gratulationer!


Jag önskar mig alltid böcker och några som jag fick vill jag visa er.

"Franske Stemninger
" känner ni ju alla till, men jag hade faktiskt inte den boken. Blev överraskad när jag hittade flera bilder, som såg ut att vara fotade i mitt hem. Helt otroligt!

"Hur var och en av oss kan förändra världen" skriver Bill Clintorn om i sin bok "Att Ge". Det är ett ämne som jag verkligen brinner för. Och det ska bli spännande att få läsa den.

Nigella Lawson tillhör en av mina absoluta favoriter. Jag älskar hennes tv-program. Nu har hon gett ut en bok "Nigella Express", som jag aldrig trodde hon skulle ge ut. Den handlar nämligen om Fast food för dem, som älskar mat och har ont om tid. (Den finns ännu inte på svenska.) Recepten är från hennes tv-serie på BBC.

Nu ska jag krypa upp i soffan och bara läääääsa. Men - vilken ska jag börja med - kan inte bestämma mig - läser alla "samtidigt" - precis som jag brukar göra.

YYYY HA EN RIKTIGT SKÖN HELG YYYY

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

10 kommentarer:

  1. Klart det ikke går å bestemme hvilken bok du skal lese..Bill Clinton..ante ikke at han hadde gitt ut bok.. Den må jeg titte etter.Når det gjelder Nigella`s ting bare elsker jeg kjøkkentingene hennes..Brødboksen i lys blå kan holde brødene myke og freshe i "evigheter".Vakker og sterk er den også..
    Helt enig i at videon vedr.Paul Potts fremdeles rører like mye.De blikkene fra dommerne før han begynner..og etterhvert..Jeg fryser bare jeg tenker på det.
    Nei,jeg må inn å se den igjen..
    Hadde tenkt meg på laaang tur med hundene før jeg skal i stallen,men her regner det sidelengs så jeg koser meg fremdeles med chaite og mac`n:-))
    Fortsatt knallkoselig dag til deg..
    klemm Randi

    SvaraRadera
  2. Vill önska dig en härlig advent!
    Miamaria

    SvaraRadera
  3. Grattis i efterskott! Jag önskar mig också alltid böcker, tyvärr så tycker många att det är tråkigt att ge böcker, fattar inte varför, det är ju den bästa presenten! Och julklappen!

    SvaraRadera
  4. Grattis i efterskott!!
    Visst är det härligt med böcker?!
    Kanske ska önska mig några i julklapp... hm....

    Ha en mysig första advent!!

    SvaraRadera
  5. Vilka fina boktips.. Tyvärr tar jag mig sällan tid att läsa nu.. Får bli när pojkarna blir äldre, som jag alltid säger om allt jag prioriterar bort.. =)
    Ha det så mysigt i soffan..
    Kram på dig..

    SvaraRadera
  6. Hej och grattis i efterskott...här är en som inte riktigt hänger med! Låter som om du har fått en hel del läsning som passar dig : )

    Jag önskar dig en trevlgi första advent!

    SvaraRadera
  7. Super med lite boktips - böcker kan man inte få för mycket av. :)

    SvaraRadera
  8. Vill bara önska dig en trevlig första advent..=).. Monica

    SvaraRadera
  9. Jag kan inte se några bilder...vet du vad det kan bero på?

    Uhu...

    SvaraRadera
  10. Så mysigt du verkar ha det!
    Här är ett boktips till:
    Claudia Rusch, "Honeckers kanderade äpple".
    En rolig (faktiskt) novellsamling om en flicka som växer upp i Östberlin i DDR bevakad av Stasi. En höjdare! Trevlig advent!

    SvaraRadera