...
...
...

torsdag 18 juni 2009

TILLÅT MIG PRESENTERA

MIN EFTERLÄNGTADE ROS




För fem år sedan var hon bara ett litet frö.

Äntligen visar hon nu vem hon är.
Inte så märkvärdig kanske,
men för mig är hon ett litet under.

Det här är min första frösådda ros, som blommar!
Ni må tro jag har längtat!

Ett tag undrade jag om det kunde vara så,
att det finns rosor, som inte blommar...

Tålamodet började tryta.

Läste visserligen att det kan ta
3-7 år innan de börjar blomma.

Nu tror jag faktiskt att de andra också
kommer att blomma en vacker dag.

Det som krävs är bara tålamod...


Fler Blooming Friday hittar du här hos Katarina/Roses and Stuff!

VILL ÖNSKA ER ALLA EN SKÖN MIDSOMMAR!





18 kommentarer:

  1. Vackert!

    Ha en fin midsommar!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Den var det väl värt att vänta på?
    Helt bedårande är den i sin enkelhet.
    Ha en skön midsommar
    annika

    SvaraRadera
  3. Vad roligt, verkligen vacker!

    : )

    Ha en riktigt fin Midsommar..!

    KRAM, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  4. Vad härligt! Förstår att väntan varit lång.
    Trevlig Midsommar!
    kram vännen!
    nina

    SvaraRadera
  5. Inget testar ens tålamod såsom en trädgård – och lite annat ger så mycket igen. Du har den första frösådda rosen jag stött på!

    Ha en underbar midsommar du också!

    SvaraRadera
  6. Kikar in och gratulerar till den vackra rosen, samt
    önskar dig en riktigt trevlig midsommar !

    SvaraRadera
  7. GRATTIS!
    Så spännande Randi!
    Jag satte några frön i höstas, som stod ute över vintern, och där kommer något grönt nu...Under tiden, som man väntar har man ändå så mycket annat att njuta av i sin trädgård, att väntan&längtan försvinner i annat, och sedan kommer belöningen som en glad överraskning...
    GLAD MIDSOMMAR på dig!
    Hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  8. Hej !
    Åh, vad roligt ! Jag förstår att du är stolt.

    Trevlig Midsommar & Kram

    SvaraRadera
  9. Wow, vad häftigt! Men det gäller att ha tålamod förstår jag. Inte riktigt min starka sida.........Trevlig midsommar! /Anette

    SvaraRadera
  10. Vilken ljuvlig ros!

    Ha en fin midsommar! Kram Karin

    SvaraRadera
  11. Önskar dig en skön midsommar.. kramiz/Monica

    SvaraRadera
  12. Men Randi! Den är alldeles, alldeles ljuvlig! Ser verkligen ut som en 'blondare' Lyda Rose! Vad nyfiken jag blir: vem är mamman? är det en spontan korsning? (Jag har "gjort" några korsningar och två av dem hbörjade blomma redan andra året, men jag har ytterligare några som låter vänta på sig.)
    Glad midsommar!
    Katarina

    SvaraRadera
  13. Så söt ros!
    Vad du är duktig!
    Önskar dig också en underbar Midsommar. Vi ska fira med några kompisar i växthuset!
    Stor kram från Hedvig

    SvaraRadera
  14. Hon är helt underbar!

    Glad Midsommar från Malin

    SvaraRadera
  15. Ljuvligt söt är den. Trevlig midsommar

    SvaraRadera
  16. en underbar vacker ros:)
    Jag vill önska dig en riktig trevlig midsommar och hoppas att ni får någon sol idag:)
    kram

    SvaraRadera
  17. Ljuvligt söt är den. Trevlig midsommar

    SvaraRadera
  18. Vilken vacker ros! Det är som magi! Jag planterade några frön idag och tänkte att det är som magi att dom sen blir till vackra blommor. Kram

    SvaraRadera