...
...
...

fredag 22 augusti 2008

BESÖK PROVINSEN

- vintage & interiör

Om du åker på Sveriges sydligaste kustväg,
så får du inte missa att göra en avstickare till
den underbara butiken PROVINSEN på Ekeslätts Gård,

som ligger strax norr om Smygehamn.

Där hittar du en helt underbar butik
med en salig blandning av gammalt och nytt.

Allt från möbler, textil, keramik och ett skafferi.

Möblerna är vintage och varsamt renoverade
och keramiken tillverkas på gården.
I skafferiet kan man frossa bland
franska marmelader och lite annat.


Photo: Randi Måhl
Photo: Randi Måhl
Photo: Randi Måhl
Photo: Randi Måhl
Photo: Randi Måhl
LÄS MER HÄR!

http://www.provinsen.se

Andra bloggar om: , , , , ,

12 kommentarer:

  1. Ja det var en härlig butik i ett vackert miljö.
    Kram Hedvig

    SvaraRadera
  2. Underbart! Tack för tipset Randi - det får bli nästa gång färden går ner till sydligare breddgrader.


    Kram Annie

    SvaraRadera
  3. Så vackra bilder du har tagit.
    Ha en trevlig helg
    Camilla

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar butik.. varför hittar jag inga sådana önskebutiker här?.. suck.. får åka neråt igen i vår.. när vårsolen strålar och de sydligare nejderna visar sig från sin vackraste sida.. Kram och ha en skön helg.. Monica

    SvaraRadera
  5. Hej, jag åker till Skåne på tisdag och hälsar på mina flickor, kanske hinner vi med ett besök på den vackra gården...Tack för tipset...hoppas du har en bra helg...Kram

    SvaraRadera
  6. Otroligt - hur hittar du alla mysiga ställen?
    Alltid lika fina bilder.
    Annika

    SvaraRadera
  7. Den butiken har jag HELT missat..!

    KRAM, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  8. Underbart ställe! Vilka bilder!
    En plats att memorera, tack!
    Önskar dig en skön söndag!
    kram
    nina

    SvaraRadera
  9. Mannen och jag letade faktiskt efter Provinsen i somras men hittade inte dit. Men nu när jag ser dina bilder därifrån inser jag att vi måste ut på vägarna igen... :)

    SvaraRadera
  10. Vilken underbar butik! Tack för tipset!
    ...och vilka vackra foton du tar, som vanligt ;)
    Vänlig hälsning, Carina

    SvaraRadera